"לא אעז לקחת צ'אנס שהוא יטוס מפה": שי אביטל יישאר במעצר

בית המשפט באמסטרדם החליט להשאיר במעצר את סוכן הדוגמניות שחשוד בעבירות מין למשך שבועיים אז הוא יובא לדיון בפני שלושה שופטים. השופט אמר כי יש סכנה לבריחתו. סנגורו טען כי נמנע ממנו להיכנס לבית המשפט

זמן צפייה: 04:47

בית המשפט באמסטרדם קיים היום (שני) דיון בבקשת משטרת ישראל להסגיר לארץ את סוכן הדוגמניות שי אביטל החשוד בעבירות מין. אביטל נעצר ביום שישי האחרון, 10 חודשים לאחר שעזב את הארץ בעקבות התחקירים נגדו. בתום הדיון החליט השופט שאביטל יישאר במעצר למשך שבועיים לפחות ויובא לדיון בפני שלושה שופטים. "לא אקח צ'אנס שהוא יטוס מפה", אמר השופט.

עורכי הדין שרון נהרי וששי גז, המייצגים את אביטל, אמרו כי מכתב ההסגרה הישראלי הוגש באופן תמוה ולא כמקובל בהליכי הסגרה. בית המשפט גם לא אפשר לנהרי להיכנס לדיון. "השופט נתבקש למנוע את ייצוגי וכניסתי לדיון מטעמים לא ברורים. מדובר בעיוות דין חמור ופגיעה בזכויות הייצוג ומשפט הוגן", אמר נהרי.

"לא יעלה על הדעת שהמשטרה כותבת מכתבים מודיעיניים סודיים לבית משפט בהליך הסגרה על מנת להשחיר בדרך שלא ניתן להתגונן. זה לא הליך הוגן ופוגע בזכויות הייצוג וההגנה, שהם נשמת אפו של המשפט הפלילי", אמרו השניים.

החשדות המיוחסים לשי אביטל לפי בקשת המעצר
החשדות המיוחסים לשי אביטל לפי בקשת המעצר

עורכי הדין המשיכו לטעון: "רושמים אונס ובהליך ההסגרה יש רק 2 תלונות על מעשים מגונים. זו רמיסת זכויות והטעיה. משטרת ישראל מתערבת בהליך הסגרה ובדברים שסותרים את העבירות בבקשת המעצר להסגרה".

לצד עורך הדין שרון נהרי המייצג את אביטל יחד עם עו"ד ששי גז נמצא גם עורך דין הולנדי בשם לואי דה ליאון שסיפר לשליח חדשות 13 באמסטרדם מה יקרה היום בדיון: "השופט ייתן החלטה אם שי אביטל ישוחרר במהלך ההתדיינות על בקשת ההסגרה. אני חושב שצריך לשחרר אותו, אבל אני לא השופט".

מכתב משרד המשפטים לרשויות בהולנד כי בכוונת ישראל לבקש את הסגרת אביטל
מכתב משרד המשפטים לרשויות בהולנד כי בכוונת ישראל לבקש את הסגרת אביטל

עוד הוא אמר כי "אני מודע לחשדות של משטרת ישראל וזה עשה בלגן גדול בישראל. המעצר שלו לא חוקי, אבל זו לא השאלה שנידונה היום. אני אסביר לשופט שלא מדובר כאן בעבריין נמלט אלא באדם שמוכן לחזור לישראל ברגע הנכון".

אתמול אמר לחדשות 13 סנגורו של אביטל עו"ד שרון נהרי, שהיה היחיד שהורשה לפגוש אותו: "שי יצא מהארץ לפני שהייתה חקירה, ואם הוא היה רוצה להסתתר הוא בקלות היה יכול לגור בפורטוגל, מכיוון שיש לו אזרחות פורטוגלית ופורטוגל לא מסגירה את האזרחים שלה. או שהוא היה יכול ללכת למדינות אחרות ללא הסכם הסגרה".

דף המעצר של שי אביטל
דף המעצר של שי אביטל

שי אביטל מובא להארכת מעצר באמסטרדם
שי אביטל מובא להארכת מעצר באמסטרדם | צילום: אלי סניור

"הוא בחר להיות פה", הוסיף עו"ד נהרי, "ויש לנו ראיות שהוא רצה לחזור כמה פעמים לישראל, ויש דברים שמנעו ממנו וגרמו לו לא לחזור. יש לנו ראיות לכך, הוא לא ברח ולא התכוון לברוח, והוא התכוון לחזור לישראל".

עורך הדין שרון נהרי בדיון הבוקר
עורך הדין שרון נהרי בדיון הבוקר | צילום: אלי סניור

עו''ד ששי גז
עו''ד ששי גז | צילום: העולם הבוקר

"שי אביטל לא ברח מישראל. הוא הופתע מהמעצר וממשיך להכחיש כל קשר לחשדות שמייחסים לו", אמר עו"ד גז. "חשוב להזכיר שהוא עדיין לא מסר את גרסתו וימשיך להיאבק על חפותו".