רצח שלישי בשפרעם תוך שעות: אב ובנו נורו למוות

חמישה מעשי רצח ביממה האחרונה בחברה הערבית, מתוכם שלושה בשפרעם - שם נורו למוות עומר ומוחמד חאלדי, אב ובנו בני 61 ו-34. בלילה: בן 32 נורה למוות בעיר ועוד שניים נרצחו בכפר כנא וברהט. עוד 16 נפצעו

זמן צפייה: 02:42

שני נרצחים נוספים בשפרעם תוך שעות - וחמישה בחברה הערבית ביממה האחרונה: בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע בצהריים (רביעי) מותו של עומר חלאדי, בן 61, שנורה בעיר - שעות אחרי שבנו, מוחמד חלאדי, בן 34, נרצח ביריות.

בלילה נרצח בשפרעם אדם נוסף, ועוד שניים נרצחו בכפר כנא ורהט - כולם במסגרת סכסוכי עבריינים. עוד 16 נפצעו אירועי אלימות באכסאל,כפר קרע, טייבה, טירה, קלנסוואה ובאקה אל-גרביה.

מוחמד חאלדי, ההרוג בשפרעם
מוחמד חאלדי, שנרצח בשפרעם
עומר חאלדי, שנרצח בשפרעם
עומר חאלדי, שנרצח בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם

חובש מד"א בילאל ח'טיב סיפר על האירוע בשפרעם בלילה: "הפצוע שכב ברחוב כשהוא מחוסר הכרה וסובל פציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו אנוש".

חסן אבו לטייף, הנרצח ברהט
חסן אבו לטייף, הנרצח ברהט

חובש מד"א איהאב מוכעבל סיפר על האירוע בכפר כנא: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת קשה בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אמיר סוועד הנרצח בשפרעם
אמיר סוועד הנרצח בשפרעם

ראש מועצת טובא זנגריה ויסאם עומר סיפר לאחר הלילה הקשה:" שני הילדים שלי ניצלו מחיסול בטוח , זה קרה לפנות בוקר, בערב חג הקורבן, אנחנו מורסקים , לא יודעים מה לעשות, איפה בן גביר הזה, איפה המשילות?". במשטרה אמרו כי נפתח חקירה בעקבות ירי לעבר רכבו של עומר, שבוצע סמוך ל-03:00, המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה.

עד כה המשטרה לא דיווחה על מעצר חשודים בשום אירוע ובכך מניין הנרצחים בחברה הערבית עלה ל-109. כמו כן, למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו על-ידי "חיאן" עשרה פצועים במצב קל, שנפגעו בקטטה באבו סנאן - מתוכם שמונה מבוגרים בני 54-20 ושני ילדים בני שלוש ו-12. הם עברו בדיקות בחדר המיון ושוחררו לבתיהם במהלך הלילה.

חסן אבו לטייף, הנרצח ברהט
חסן אבו לטייף, הנרצח ברהט

ח"כ יואב סגלוביץ', מי שהיה בעברו הפרויקטור למיגור האלימות בחברה הערבית, התייחס בפתח ועדת החוקה למעשי הרצח הלילה: "אני קורא לחברי הקואליציה, תפנו לראש הממשלה שימנה אנשים לטפל בעניין הנורא הזה. הערב היו 3 נרצחים בחברה הערבית, עברנו בחצי שנה את כל מה שהיה בשנה שלפני כן. יש מה לעשות בעניין הזה - כמי שהיה הפרויקטור בנושא, אף אחד לא פנה אליי לחפיפה. דיברתי עם רה"מ וראש המל"ל ואני קורא לחברי הקואליציה - תעשי מעשו כי אפשר. כשאתה קם בבוקר באווירה של ירי בכל מקום גם אזרחים תמימים זכאים לביטחון אישי וזאת חובתה של המדינה".