חקירת ההתעללות בתשוש נפש בי-ם: כתב אישום יוגש נגד 4 חשודים

לפני כשבועיים תועדו כמה צעירים ממזרח ירושלים ב"טיקטוק" כשהם מתעללים בשידור חי בגבר חרדי בעל מוגבלות, כאשר הוא שרוע על הרצפה ולא מסוגל להתנגד. 9 חשודים במעשה נעצרו, ולאחר ביסוס תשתית ראייתית כנגד 4 מהם - בימים הקרובים יוגשו נגדם כתב אישום. "מעבר להתנהלותם הפלילית והפסולה יש פה גם מעשה חמור מאוד ברמה הערכית"

מעצר החשודים בהתעללות בתשוש נפש בירושלים

משטרת ישראל הודיעה היום (שישי) על סיום חקירת ההתעללות באדם חרדי תשוש נפש כאשר הוא שרוע על רצפת בית חולים בירושלים, לאחר שהחשודים תיעדו את מעשיהם בטיקטוק. שמונה תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד למעורבות באירוע, ולאחר ביסוס תשתית ראייתית כנגד חלקם, כתב אישום יוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים כנגד ארבעה חשודים.

החקירה החלה כאשר המשטרה קיבלה דיווח על סרטון בו מספר צעירים תושבי מזרח ירושלים השפילו והתעללו באדם תשוש נפש, ובעקבות הדיווח איתרו ועצרו שמונה חשודים. מהחקירה עלה כי החשודים ביזו את הקורבן תוך הנחייתו לומר משפטים בעלי היבט לאומני, בזמן שהוא חסר אונים על הרצפה. החשודים נעצרו בעת ששהו במקום לצורך ביקור של אדם שנכח במקום במסגרת טיפול רפואי, ונעצר גם הוא לאחר מכן.

הבחור בו התעללו צעירים ממזרח ירושלים
הבחור בו התעללו צעירים ממזרח ירושלים

סגן ניצב יוסי אהרון אמר: "מעבר להתנהלותם הפלילית והפסולה של המעורבים בהשפלה והתעללות באדם תשוש נפש, יש פה גם מעשה חמור מאוד ברמה הערכית. לא יכולנו להישאר אדישים לנוכח פגיעה שכזו, פיזית ונפשית, במי שאינו יכול להגן על עצמו מפני אותם חשודים. החקירה נוהלה ביסודיות, כשכל שוטר שטיפל במקרה מהסייר, דרך שוטרי המשל״ט המחוזי, ועד החוקרים- הבינו ברמה הערכית את החשיבות הקיימת שבמיצוי הדין עם החשודים במעשה. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפגע, ישפיל ויתעלל, בחסרי ישע ובהם תשושי נפש.