המבקר לבג"ץ: המו"מ עם צה"ל כשל, אפשרו להתחיל בביקורת

בתשובתו לבג"ץ קבע המבקר כי נוכח העובדה שהמגעים בין הצבא למשרד מבקר המדינה כשלו, הוא מבקש להסיר את צו הביניים האוסר עליו לקיים הליך ביקורת בעת הזו על צה"ל ושב"כ. בתשובתו, אישר מבקר המדינה גם את הפרסום בחדשות 13 שלפיו הדו"ח בנוגע לכיתות הכוננות לפני ובמהלך המלחמה כמעט הושלם

זמן צפייה: 01:47

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש הערב (חמישי) את תשובתו לבג"ץ בעניין החלטת בית המשפט שלפיה על צה"ל ומשרד מבקר לקיים שיחות ביניהם בנוגע להליך הביקורת - ולעדכן את בג"ץ. בתשובתו לבג"ץ קבע המבקר כי נוכח העובדה שהמגעים בין הצבא למשרד מבקר המדינה כשלו, הוא מבקש להסיר את צו הביניים האוסר עליו לקיים הליך ביקורת בעת הזו על צה"ל ושב"כ.

עוד נאמר כי "לחילופין, בית המשפט התבקש לקבוע מועד לדיון דחוף, שבחלקו יהא דיון חסוי במעמד צד אחד, שכן מבקר המדינה מבקש להציג בפני בית המשפט הנכבד טיוטות דו"ח ביקורת הנמצאות בישורת האחרונה ושלא ניתן לקדם את השלמתן, נוכח צו הביניים".

במכתב התשובה לבג"ץ הודגש כי "נכון למועד הגשת ההודעה בחלוף כשנה מאירועים אלו, אין אף גוף חיצוני שמתחקר את תפקודם של צה"ל ושב"כ". עוד נכתב: "מצב דברים זה אינו מתקבל על הדעת ועומד בניגוד גמור ל'חוק יסוד: מבקר המדינה' ולחוק מבקר המדינה. אין בחוקים אלו הגבלה על עריכת ביקורת המדינה על גופים מבוקרים בעת לחימה".

בתשובתו, אישר מבקר המדינה גם את הפרסום בחדשות 13 שלפיו הדו"ח בנוגע לכיתות הכוננות לפני ובמהלך המלחמה כמעט הושלם.

קריית שמונה גבול הצפון מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסיור בק"ש
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסיור בקריית שמונה

גורם צבאי בכיר אמר בתגובה כי "בזמן שצה"ל ומפקדיו ממוקדים בהשגת מטרות המלחמה, נציגי מבקר המדינה מתדרכים נגד צה"ל ומפקדיו. כפי שציין המבקר - צה"ל הסכים לערוך ביקורת במספר נושאים באופן מיידי ובנושאים נוספים באופן מדורג, בהתאם למצב הביטחוני. תמוה מדוע המבקר דחה הצעה זו".