משפט נתניהו: התביעה ביקשה להכריז על העדה כ"עוינת" - ונדחתה

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה בביהמ"ש כי העדיפה שלא לשתף את המשטרה במידע שעליו העידה. בתגובה, התובעת יהודית תירוש ביקשה להכריז עליה כעל עדה עוינת - אך השופטים סירבו

זמן צפייה: 03:26

משפט נתניהו: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין בין השנים 2018-2014, ד"ר יפעת בן חי שגב, החלה היום (שלישי) במתן עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים וזאת, במסגרת תיק 4000, פרשת בזק-וואלה או בזק-אלוביץ' בו ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. כזכור, בהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה הקודם אביחי מנדלבליט להעמידו לדין.

"אני מחכה כבר הרבה זמן להגיד את האמת. מבקשת שתינתן לי הבמה להגיד את הכול. זו פעם ראשונה שלי שאני מעידה בהליך פלילי", אמרה בן חי שגב. "אבי ברגר (מנכ"ל משרד התקשורת לפני שלמה פילבר) השתמש בסמכותו כדי למנוע ממני להתקדם בעניין מיזוג בזק יס", הוסיפה.

יהודית תירוש, התובעת הראשית בתיק 4000 ציינה כי בחקירתה היא לא אמרה את כל זה. "כי לא נשאלתי", השיבה בן חי שגב. במקביל, תירוש ציטטה מהודאותיה במשטרה של בן חי שגב שנשאלה על ברגר ולא אמרה את זה. "עברתי חקירה רשלנית ופחדנית תוך כדי הטלת מורא, שאמורה להטריד כל אחד במדינת ישראל, ולכן יימצאו אמירות של תוצאה של הטייה. ידעתי שהדברים שנאמרים לי הם לא אמת, ואחר כך חזרתי למסמכים שלי לראות את האמת שלי", הוסיפה.

ד''ר יפעת בן חי שגב
ד''ר יפעת בן חי שגב

"כדאי שבית המשפט יידע שהחקירה שלי נמשכה בין 12-10 שעות שבמהלכן הטלפון שלי נלקח ממני. זכיתי לכוס תה אחת ולא יצאתי לשירותים", הוסיפה בן חי שגב. "אני לא אמרתי הרבה דברים כאלו ברענון כי אין לי אמון במערכת", טענה. התובעת תירוש ביקשה להכריז עליה כעדה עוינת, ובן חי שגב השיבה: "עוינת למה? לאמת?".

בהמשך, בן חי שגב יצאה מהאולם. התובעת תירוש ביקשה להפסיק את הליך המשפט עד מחר בבוקר כדי להתכונן לעדותה של בן חי שגב לאור ההתפתחויות. פרקליטיו של נתניהו, בועז בנצור וז'ק חן הביעו התנגדותם לדבר. בסופו של דבר, השופטים החליטו כי יקבלו את ההודאות שלה במשטרה. הם יאפשרו לפרקליטות לחקור אותה בחקירה נגדית מבלי להכריז עליה כעל עדה עוינת.

ד''ר יפעת בן חי שגב בבית המשפט
ד''ר יפעת בן חי שגב בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

תירוש החלה בחקירה הנגדית של בן חי שגב, והציגה לה את "מכתב ההתנעה" למיזוג של בזק וחברת יס. במשטרה סיפרה בן חי שגב שפילבר ביקש שכל עניין אישור המיזוג יהיה דחוף. ושפילבר מציג את זה כבקשה של השר, שהשר רוצה שייתנו לזה עדיפות.

תירוש: "שאלו אותך בחודש יוני, ממונה פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, איזה שינוי היה בעניין יס?", בן חי שגב השיבה: "הוא אמר שזה מאוד דחוף וקיבלתי את העניין, לשר מותר לומר שזה דחוף, לא זוכרת תאריכים במדויק אבל פילבר ציין שזה אחד הדברים הדחופים לשר".

חי בן שגב הסבירה למה היא דיווחה על דך לפילבר: "אני מדווחת לפילבר כי הוא אמר שהשר רוצה שתהיה עדיפות". לאחר מכן נשאלה האם מישהו לחץ עליו, וענתה: "אני לא מניחה שלחצו עליו, הוא אמר שהשר אמר לו, פילבר מציג את זה כבקשת שר, לא של מומו פילבר, אלא שהשר מבקש שייתנו עדיפות".

ד"ר יפעת חי בן שגב משמשת כיום כדירקטורית מטעם הציבור בחדשות 13