לשכת עוה"ד מצטרפת לעמדת יועצי נתניהו בפרשת הטלפונים

בשבוע הבא ידון ביהמ"ש העליון בחוקיות הפריצה של הרשויות למכשיריהם הסלולריים של דוברי ראש הממשלה החשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. הלשכה מבקשת: "לקבוע כללים ברורים"

זמן צפייה: 00:21

כוורת ראש הממשלה בחקירה: לשכת עורכי הדין הצטרפה אתמול (שלישי) לערר יועצי ראש הממשלה נתניהו לבית המשפט העליון, נגד הפריצה לטלפונים הסלולריים של יונתן אוריך ועופר גולן החשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

בבקשה, שהוגשה על ידי עו"ד עדי כרמלי, נכתב: "הפרשה מעוררת שאלות משפטיות נכבדות ובעלות חשיבות עקרונית. בית המשפט מתבקש לתת מתן רשות ערעור ולקבוע כללים ברורים באשר ליכולת היחידה החוקרת לחדור לטלפון הסלולרי של נחקר ללא צו שיפוטי".

עוד בחדשות 13:

בית המשפט דחה את ערעור דוברי נתניהו נגד חיפוש בניידים שלהם

נתניהו על חקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

במשטרה סבורים: יועצי רה"מ החשודים ידעו שהם מסתכנים בפלילים

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כשלושה שבועות דחה השופט היימן בביהמ"ש המחוזי בת"א את ערעורם של דוברי רה"מ אוריך וגולן נגד החיפוש בפלאפונים הניידים שלהם במסגרת חקירתם. לאחר החלטת המחוזי הודיע השניים כי בכוונתם לערער לבית המשפט העליון.

השופט טען כי "עיינתי היטב בהחלטת השלום, ככל שבחנתי את ההחלטה לא מצאתי בה טעות. לו המקרה היה מגיע לפתחי כפי שהגיע לשם לא הייתי מחליט אחרת. מדובר בהליך חקירה. נמצא כי לפני החוקרים היה חשד סביר לביצוע העבירה על ידי החשודים וכי בניידים חומר הקשור לביצוע העבירה. יש בסיס לקביעה שסיכול החיפוש בניידים יש בו כדי לפגוע בחקירה".

שלמה פילבר בבית המשפט
שלמה פילבר בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עם זאת, הוסיף השופט היימן כי "אין זה אומר שהמשטרה יכולה לפעול בניגוד לדין. השוטרים היו צריכים להוציא צו טרם החיפוש. הסכמה גרידא של חשוד בעיצומה של חקירה אינה הסכמה. אבל הסכמה מודעת היה בה להכשיר את החיפוש". "איני מתכוון להכנס לעבירת הטרדת עד, אך מציין שבגדול מסכים עם טענת המדינה", המשיך השופט.