נשים חילקו תמונות חטופים בבית כנסת בהרצליה - ונעצרו למחרת

המשטרה עצרה היום שלוש תושבות הרצליה בחשד ל"הסגת גבול" - לאחר שאמש חילקו תמונות חטופים בבית הכנסת שבו מתפלל ח"כ יולי אדלשטיין. עשרות מפגינים נאספו מול תחנת גלילות, שם נחקרו הנשים במשך כשש וחצי שעות. מטה משפחות החטופים: "צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו הפועלים לסכל עסקת חטופים ולהשתיק את העיסוק בנושא"

זמן צפייה: 02:42

שלוש נשים שחילקו אתמול כרזות עם תמונות חטופים בבית כנסת בהרצליה, בו מתפלל יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת יולי אדלשטיין, נעצרו היום (שישי), תוך שהן נאזקו בידיהן וברגליהן, בחשד ל"הסגת גבול" ואף "קשירת קשר לביצוע פשע". הערב, בתום חקירה שנמשכה שש וחצי שעות, השלוש שוחררו למעצר בית.

בעקבות המעצר התמוה, עשרות הפגינו מול תחנת גלילות בקריאה לשחרור הנשים. ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי. צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב את 101 החטופים שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים ולהשתיק את העיסוק בנושא.

"ראוי לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו על מנת לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבת החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה", נמסר בהמשך הודעת מטה המשפחות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409132132' autoplay='0' credit='' desc='עשרות מפגינים מול תחנת גלילות' poster='' kid='1_7qdwbokd' duration='15']

מוקדם יותר, ממשטרת ישראל נמסרה הודעה לקונית בנוגע למעצר, שאיננה מסבירה מדוע כניסה לבית כנסת או חלוקת עלונים עם תמונות חטופים מהווים דבר עבירה. "משטרת ישראל עצרה לחקירה 3 חשודות, תושבות הרצליה, בחשד להסגת גבול לבית כנסת בעיר ופיזור פליירים במקום", נמסר בהודעת המשטרה, "היום בשעות הבוקר התקבל דיווח במשטרת מחוז תל אביב אודות חשד לאירוע הסגת גבול בבית כנסת בהרצליה".

עוד נמסר: "שוטרי תחנת גלילות ואנשי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום והחלו באיסוף ראיות וממצאים. במהלך פעולות החקירה, הבחינו השוטרים בפליירים מפוזרים בתוך בית הכנסת ועליהם תמונות של החטופים. כאמור, פעולות חקירה הביאו לזיהוי של החשודות שאותרו, נעצרו והובאו לחקירה במשטרה".