איש עסקים נעצר בחשד לעבירה של הרצת מניות במיליוני שקלים

פרסום ראשון: לאחר שהסתבך בעבר בעבירות דומות ואף ריצה מאסר בפועל, חקירה סמויה שנוהלה בתקופה האחרונה ע"י הרשות לניירות ערך העלתה כי האיש, שעל שמו הוטל צו איסור פרסום, הריץ מניות באמצעות חשבונות פיקטיביים שונים שהייתה לו שליטה עליהם

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פרסום ראשון: איש עסקים נעצר בחשד לעבירה של הרצת מניות במיליוני שקלים והובא בפני שופט, שם הוחלט הבוקר (רביעי) על שחרורו בתנאים מגבילים ועיכוב יציאתו מהארץ למשך חצי שנה. על שמו הוטל בשלב הזה צו איסור פרסום.

מדובר בחקירה סמויה שנוהלה בתקופה האחרונה על ידי הרשות לניירות ערך בישראל. בעבר הסתבך איש העסקים בעבירות דומות ואף ריצה מאסר בפועל, ומהחקירה החדשה עולה כי במהלך ארבע השנים האחרונות הריץ איש העסקים מניות שונות, כשבין היתר הוא עושה זאת באמצעות חשבונות פיקטיביים שונים שהייתה לו שליטה עליהם.

ההשקעות הכספיות היו במיליוני שקלים, ועל פי רשות לניירות ערך הדבר עולה לכדי עבירה של הרצת מניות. את ההשקעות הוא ביצע בשורה של חשבונות, ביניהם גם של כמה מבני משפחתו ושל חברות בשליטתו. סך התרמית על פי חשד הרשות לניירות ערך עומד בסביבות 8 מיליון שקלים

כאמור, לפני מספר שנים עלה שמו של האיש לכותרות גם כן בהקשרים שליליים, כאשר הואשם גם כן בתרמית בשערי מניות בהיקף של עשרות מיליונים. בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו הוא נשלח אז למאסר. כעת כאמור נפתחה חקירה חדשה, שבה מעורבים על פי החשד גורמים נוספים שטרם נחקרו.

עו''ד ערן שחם שביט
עו''ד ערן שחם שביט

סניגורו של החשוד, עו"ד ערן שחם שביט, מסר: "בית המשפט נענה לבקשתו של איש העסקים ובשל נסיבות ייחודיות הוציא צו איסור פרסום על זהותו של מרשי ולפרטים מזהים אודותיו. מרשי איש עסקים מכובד, אשר משתף פעולה עם החקירה ומסביר את הלגיטימיות שבהתנהלותו העסקית".