פרקליט המדינה: "לא היה סיכוי להרשעה על הלינץ' ביפו"

לאחר שבוטלו האישומים נגד 4 תושבי יפו בגין תקיפת חייל בזמן "שומר החומות", איסמן התייחס להחלטה והסביר כי "אין קיצורי דרך בדברים הללו". לדבריו, יגבש תוכנית לצמצום תקלות במערכת המשפט

פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: חדשות 13

פרקליט המדינה עמית איסמן התייחס היום (חמישי) בכנס חיפה למשפט לביטול כתבי האישום בגין הלינץ' ביפו נגד ארבעה תושבי העיר. לדבריו, "לפני זמן מה הובא לידיעתנו ראיה משמעותית בתיק הלינץ' ביפו, לאחר בחינת הדברים לעומקם הגענו למסקנה כי לא יהיה סיכוי סביר להרשעה והחלטתי כי יש מקום לחזור מכתב האישום נגדם. אין קיצורי דרך בדברים הללו".

עוד אמר איסמן כי "אנו שואפים, כל העת לשפר ולהשתפר. נוכח רצון זה, ובמסגרת חובתנו לאתר ולתקן תקלות במשפט, בכוונתי להניע תהליך בחינה סדור לצורך שיפור, תיקון וטיוב תהליכי עבודה המתבצעים על ידי פרקליטות ופרקליטי המדינה, ביחידותיה השונות של הפרקליטות. בין השאר, על מנת לזהות תקלות אפשריות בניהול ההליך הפלילי ולצמצם אותן ככל הניתן".

ליאון שרנין, לינץ', יפו, פרעות
החייל ליאון שרנין שנפצע בפרעות ביפו

אתמול הודיעה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי חזרה מכתב האישום נגד ארבעה ערבים-ישראלים שהואשמו בתקיפת חייל על רקע לאומני ביפו, במהלך ההתפרעויות שאירעו בחודש מאי השנה, בזמן מבצע "שומר החומות", מכיוון שחודשיים אחרי האירוע, בשעה שהנאשמים היו במעצר, הציג עורך דינם סרטון ממצלמת אבטחה שממנה עולה כי הם הגיעו לזירת האירוע דקות ספורות לאחר תקיפת החייל.

כזכור, בחודש יוני הוגש כתב אישום נגד האחים רע'ב ולורנס מחאמיד, לוטפי וחש ומוחמד עיאש, בנוסף לשני נאשמים נוספים, בגין תקיפת החייל ליאור שרנין, לאחר שהנאשמים קשרו עצמם בחקירותיהם בשב"כ לנוכחות בזירת האירוע, ושניים מהם אף הודו שהשתתפו בתקיפה, אם כי חזרו בהם לאחר מכן מהודאתם.

בזירה אותרו מספר מצלמות שנתפסו על ידי גורמי החקירה, ואולם באף אחת מהן לא היה תיעוד המאפשר לזהות את המעורבים באירוע. מחומר החקירה עלה שזמן קצר לפני תחילת הפעולה האלימה, הנחה אחד הנאשמים האחרים את החברים בקבוצת ווטסאפ להסיר את מצלמות האבטחה.