ניסנקורן: בשלב זה החלטתי לא למנות מ"מ לפרקליט המדינה

שר המשפטים הנכנס הודיע לנציב שירות המדינה כי החליט שמנדלבליט ימשיך לכהן בתפקיד. לדבריו, הוא מעוניין לבחון את האפשרויות השונות ולהתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים

זמן צפייה: 03:09

שר המשפטים הנכנס, אבי ניסנקורן, הודיע היום (שלישי) לנציב שירות המדינה כי החליט לא למנות מ"מ לפרקליט המדינה, ולהשאיר את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט בתפקיד. בפנייתו לנציב כתב השר כי "בכוונתי לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ ועמך".

אתמול התקיים במשרד המשפטים התקיים טקס חילופי השרים, אז נכנס לתפקידו כשר הממונה על המשרד ניסנקורן במקומו של אמיר אוחנה, שיכהן כשר לביטחון הפנים. לאחר מכן נועד ניסנקורן לראשונה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל התנגדות הפרקליטות: רה"מ שוקל אם לבקש להיעדר מפתיחת משפטו

חשד: נהג טרקטור דרס שוטר – בגלל שנתן לו דוח; מצבו קל

תיעוד: אחד הנוסעים לא שילם – נהג האוטובוס סירב להדליק מזגן

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

מנדלבליט נשא דברים במהלך הטקס והתייחס, בין היתר, לביקורת הציבורית על הפרקליטות והשופטים. "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כאשר מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו - אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק", אמר.

לפני כשבועיים הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי יאייש את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה. בהודעה ששלח לחברי הנהלת הפרקליטות כתב היועץ כי הוא יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת והוסיף כי "הימים הללו מציבים לפתחנו אתגרים גדולים במישור הלאומי, במישור העבודה ובמישור האישי - אני משוכנע שביחד נעמוד באתגרים אלו בהצלחה רבה".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

מנדלבליט מונה לתפקיד לאחר שבג"ץ הוציא בשבוע לפני כן צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של דן אלדד, בעקבות עתירה נגד הארכת כהונתו, בטענה כי אסור לאפשר את הארכת המינוי על ידי שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה, שמונה בזמן ממשלת מעבר. השופט מני מזוז שדן בעתירה נתן לאוחנה שבועיים להגיב על העתירה. עד אז, אסר גם על החלפת אלדד.