אוחנה: אין חובה להתייעץ עם היועמ"ש על מינוי פרקליט המדינה

נציב שירות המדינה כתב לשר המשפטים וליועמ"ש כי עם השגת הסכמה ביניהם על המועמד לתפקיד הוא ידון במינויו. בתגובה מסר אוחנה: "המועמדים ידועים גם לך, לא קיימת חובת היוועצות עם היועמ"ש"

חבר הכנסת אמיר אוחנה בעת השבעתו
שר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה | צילום: דוברות הכנסת

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שלח הבוקר (שני) מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולשר המשפטים אמיר אוחנה, ובו הזכיר להם כי היום הסתיימה כהונתו של פרקליט המדינה שי ניצן, וציין כי הם טרם התייעצו עימו בעניין המועמד להחלפתו - כפי שקובע החוק.

הרשקוביץ כתב כי עם השגת הסכמה על מועמד בין היועמ"ש לאוחנה, הוא ידון באפשרות מינויו, והוסיף: "מקווה שזה יקרה מהר".

בתגובה, ענה לו שר המשפטים כי "לא קיימת חובת היוועצות עם היועמ"ש בעניין המועמדים", והוסיף: "המועמדים ידועים גם לך. אם יש לך מניעה לגבי אחד מהם - תגיד לי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מסתמן: היועמ"ש יסכים למינוי מפכ"ל קבוע בתנאים מסויימים

"החתול לא ישמור על השמנת": דיון סוער בכנסת על סוגיית החסינות

"כמו גן ילדים": מה חשבה בת השבע שנקלעה לדיון בכנסת?

דניאל הרשקוביץ
דניאל הרשקוביץ

כזכור, בחודש שעבר הודיע השר אוחנה כי בכוונתו למנות ממלא מקום לתפקיד פרקליט המדינה לתקופה של שלושה חודשים במקומו של שי ניצן. בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" הסביר כי "בזמן ממשלת מעבר, לא תקום ועדת איתור על מנת למנות את הבא בתפקיד. מתפקידי, על פי החוק, למנות ממלא מקום וכך אעשה".

כמו כן, אמר אוחנה כי ממלא המקום יהיה אדם מתוך הפרקליטות ואף הציג רשימת מועמדים: שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אורלי בן ארי-גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ואושרה גז-איזנשטיין, פרקליטת מחוז תל אביב.

עו''ד שלמה ( מומי) למברגר
עו''ד שלמה ( מומי) למברגר | צילום: חדשות 13

בתגובה, הודיע היועמ"ש כי עמדתו היא שיש למנות לתפקיד את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר. בפגישה מתוחה בין השניים הבהיר מנדלבליט כי לעמדתו משקל רב בנושא ואף סירב להתעקשותו של אוחנה לראיין מועמדים נוספים. בשיחות סגורות אמר היועמ"ש כי אם ימונה ממלא מקום לפרקליט המדינה בניגוד לעמדתו – יודיע כי יש מניעה משפטית למינוי.

לטענת מנדלבליט, עו"ד למברגר הוא בעל ותק רב ויש להתחשב בתפקידיו הקודמים, בתפקידו הבכיר הנוכחי, בניסיונו העשיר וביכולותיו הגבוהות, ואף איים כי אם למברגר לא ימונה לתפקיד הוא יפעל לסכל את המינוי שיבחר אוחנה. כמו כן, ציין מנדלבליט כי "אין באמור כדי להשפיע על תהליך מינויו של פרקליט מדינה קבוע, אשר יתקיים לאחר כינון ממשלה קבועה".