דקר למוות והצית את הגופה: צעיר מת"א מואשם ברצח בבקעת הירדן

כתב אישום הוגש נגד בן 25 בגין רצח יאיר חדד, שגופתו נמצאה לפני כחודש במטע תמרים. מהאישומים עולה כי הם נפגשו בטבריה מבלי שהייתה ביניהם היכרות מוקדמת, ואז אסף הנאשם את הקורבן ברכבו והם החלו בנסיעה דרומה על כביש 90. זמן קצר לאחר מכן הוא דקר אותו למוות באמצעות חפץ חד - ואז שרף את גופתו

זירת הרצח בבקעת הירדן
זירת הרצח בבקעת הירדן | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד צעיר בן 25 מתל אביב בגין רצח יאיר חדד, בן 51 מרחובות, בבקעת הירדן בחודש יולי. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של רצח, הצתה והשמדת ראיה, ובמקביל להגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים. הרקע למעשה פלילי.

גופתו השרופה של חדד נמצאה במטע תמרים בחודש שעבר, כשהנאשם נעצר כ-48 שעות לאחר מכן ומעצרו הוארך מעת לעת. מפרטי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רוית קודינסקי לבית המשפט המחוזי בירושלים, עולה כי הנאשם והמנוח נפגשו בעיר טבריה לפני כחודש, כשלא הייתה ביניהם היכרות מוקדמת. אז, אסף הנאשם את חדד מתחנת הדלק בשדי תרומות שבעמק בית שאן בסביבות השעה 11:00 בבוקר, והשניים נסעו דרומה על כביש מס' 90.

כעבור זמן מה, פנה הנאשם מזרחה לכיוון גשר אדם ועצר את הרכב. מספר שעות אחר כך, בסביבות השעה 14:00, דקר את המנוח באמצעות חפץ חד בשכמו השמאלית, בכתפו הימנית וכן בחמישה מקומות נוספים באזור פניו עד שהביא למותו. לאחר מכן, עזב את המקום כשהוא משאיר את גופת המנוח ואת הרכב.

יאיר חדד, תושב רחובות שנרצח בבקעת הירדן
יאיר חדד, תושב רחובות שנרצח בבקעת הירדן

בשעות הערב הגיע באופן רגלי לתחנת הדלק ב"מפגש הבקעה", מילא ג'ריקן בבנזין וחזר למקום. בשלב מסוים, הביא את גופת המנוח למטע תמרים הסמוך לגשר אדם, שפך בנזין על הקרקע ועל מכנסיו של המנוח והצית את גופתו, ביחד עם ציוד נוסף שהיה שייך לו. מיד לאחר מכן, נסע הנאשם ברכב למתחם החנויות, גם ב"מפגש הבקעה", נטל צינור כיבוי אש שהיה במקום והציף את הרכב ואת תכולתו במים, במשך למעלה משעה.

החשוד ברצח יאיר חדד בבקעת הירדן מובא לדיון בהארכת מעצרו
החשוד ברצח יאיר חדד בבקעת הירדן מובא לדיון בהארכת מעצרו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל לכך, השליך הנאשם על הכביש ובסביבת הרכב חפצים שונים מתוך רכבו, שטף את גופו באמצעות הצינור וכן החליף את בגדיו - במטרה להסתיר את שאריות דמו של המנוח שנותרו ברכב ובכליו וכך לעשות אותם בלתי ניתנים לפיענוח או לזיהוי.