התלונה נגד פרקליט מחוז דרום: טענות סרק - או עבירות חמורות?

מכתב אנונימי נשלח לנציב הביקורת על הפרקליטות, בו נטען כי עו"ד אלטמן ניהל קשר רומנטי עם עורכת דין במחוז, וכי עישן סמים. זאת ברקע יריבות בת ארבע שנים של הפרקליט עם המשנה שלו

זמן צפייה: 03:54

מכתב אנונימי נגד פרקליט מחוז דרום, עו"ד אלון אלטמן, הגיע לידי נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, בשבוע שעבר. במכתב הופיעו שתי טענות מרכזיות, האחת סביב קשר שניהל עם עורכת דין במחוז, והשניה, טענה על שימוש בסמים. רוזן פתח בבדיקה, שבסופה צפוי להתברר אם מדובר בטענות סרק או בעבירות של ממש. זאת, ברקע יריבות בת ארבע שנים של אלטמן עם המשנה שלו.

כאמור, במכתב התלונה האנונימי הועלו שתי טענות. הראשונה היא שפרקליט המחוז ניהל עד לפני כחמש שנים, עוד לפני שמונה לתפקיד, קשר אישי צמוד עם עורכת דין במחוז. על פי הכתוב במכתב, פרקליטה נוספת ראתה את השניים מתחבקים. הטענה השנייה היא שאלטמן ישב באחד מערבי כנס לשכת עורכי הדין באילת עם חמישה פרקליטים אחרים וסנגור, והם עישנו ביחד סמים. במכתב צוינו כמה שמות של עורכי דין שיכולים, לטענת המתלונן האנונימי, לשפוך אור על הפרשה. אלטמן הכחיש את האירוע ואף הציע להיבדק בפוליגרף.

הנציב רוזן פתח מיד בבדיקה ובימים האחרונים אף זימן לעדות כמה עורכי דין בניסיון להבין האם יש אמת בדברים. בהתייחס לטענות בנוגע ליחסיו של אלטמן עם עורכת הדין – רוזן לא מצא עד כה, לפי שעה, ובטרם הסתיימה הבדיקה, הוכחות לקשר אסור בין השניים.

עו''ד אלון אלטמן
עו''ד אלון אלטמן

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שר החוץ של בחריין בריאיון מיוחד לשליח חדשות 13

בית כנסת בלב המפרץ: ביקור נדיר בקהילה היהודית בבירת בחריין

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 הורגשה בחלקו הדרומי של ים המלח

פרקליט המדינה שי ניצן נואם בכנס לשכת עורכי הדין
פרקליט המדינה שי ניצן נואם בכנס לשכת עורכי הדין | צילום: חדשות 13

גורמים במערכת המשפט סיפרו כי מאז שמונה אלטמן לתפקיד, לפני כארבע שנים, שוררת יריבות מרה בינו ובין המשנה שלו, עו"ד יואב קישון, שראה את עצמו מועמד לתפקיד. הדבר יצר מחנאות בתוך הפרקליטות הפלילית במחוז. לטענת אותם גורמים, לא מן הנמנע שהמתיחות בין השניים הובילה גם לכתיבת המכתב. לחדשות 13 נודע כי ההקשר שניהל אלטמן עם אותה הפרקליטה כבר הובא בעבר לידיעתו של פרקליט המדינה, שי ניצן.

ניצן, כך טוענים בפרקליטות המדינה, סירב לטפל בתלונה כל עוד שהיא אנונימית. לעומת זאת, ניצן טען כי טיפל בכך ואף זימן את עורכת הדין שראתה את השניים מחובקים, אך זאת טענה כי היא לא יודעת לומר אם מדובר בחיבוק חברי או אינטימי. הטיפול בתלונה הסתיים לאחר שהדברים הובואו גם לידיעת מנכ"לית משרד המשפטים.

בתום הבדיקה, ככל הנראה בתחילת השבוע הבא, יפרסם  רוזן דוח שיועבר ליועץ המשפטי לממשלה, וזה יצטרך להחליט אם אכן מדובר בחשד לעבירות חמורות של אלטמן, או שמדובר בניסיון לסגירת חשבון איתו, כפי שהעריכו בפרקליטות המדינה.

תגובת פרקליטת מחוז דרום: "הטענות לגבי קשר אישי כביכול בין פרקליט המחוז לפרקליטה הינן השמצות ישנות שנבדקו ונמצא כי אינן מעלות כל חשד. לפני כמה שבועות שוגר אל הנציב רוזן מכתב אנונימי עם מחזור של אותן השמצות אישיות ואחרות והנהלות הפרקליטות העבירה את התייחסותה לידי הנציב ובה ביקשה לקבוע כי אין בטעות כל ממש. צר לנו על הפגיעה המיותרת בשמו הטוב של עובד ציבור מסור וישר המוכפש על ידי גורמים אינטרסנטיים ואנונימיים".

מכתב אנונימי נשלח לנציב הביקורת על הפרקליטות, בו נטען כי עו"ד אלטמן ניהל קשר רומנטי עם עורכת דין במחוז, וכי עישן סמים. זאת ברקע יריבות של ארבע שנים של הפרקליט עם המשנה שלו