בעקבות תקיפת הרופא בסורוקה: צוות ביה"ח ישבות מחר ל-3 שעות

בית משפט השלום בבאר שבע הודיע על שחרורה למעצר בית של האם שתקפה אמש רופא במרפאת ילדים בבית החולים סורוקה. בתגובה להחלטת בית המשפט, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע. מעצרו של בן זוגה, החשוד גם הוא בתקיפה של הרופא, יוארך עד ליום חמישי. ההסתדרות הרפואית תקיים מחר עצרת מחאה בביה"ח

המרכז הרפואי סורוקה
המרכז הרפואי סורוקה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות תקיפת הרופא אמש בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (שני) על קיומה של עצרת מחאה שתתקיים מחר בבית החולים בין השעות 08:00 ל-10:00. בעקבות זאת, בביה"ח הודיעו כי ביקורי הבוקר יידחו, הניתוחים יבוצעו לפי החלטת מנהל המחלקה הרלוונטי ולא יהיו טיפולים במרפאות החוץ.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ציון חגי, הדגיש כי ההסתדרות הרפואית תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להיאבק ב"מגפת האלימות" במערכת הבריאות. "השביתה של מחר היא שביתת אזהרה בלבד, וככל שהמדינה לא תפעל לאלתר לחיזוק מערכי האבטחה ולהאצת הליכי החקיקה להחמרת הענישה והאכיפה - נשבית את המערכת כולה", הבהיר פרופ' חגי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-2301161648' autoplay='0' credit='דוברות סורוקה' desc='ד"ר יריב פרוכטמן, רופא הילדים בסורוקה שהותקף בבית החולים' poster='' kid='1_y9zkjo6b' duration='']

עוד היום, בית משפט השלום בבאר שבע הודיע על שחרורה למעצר בית של האם שתקפה את הרופא במרפאת ילדים. בתוך כך, האם החשודה, תשוחרר למעצר בית של שבוע. בתגובה להחלטת בית המשפט, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע. עוד החליט בית המשפט כי מעצרו של בן זוגה, החשוד גם הוא בתקיפה של הרופא, יוארך ב-3 ימים, עד ליום חמישי.

עו"ד רינת אפרים יהב, המייצגת את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה לחדשות 13: "אנו מברכים על החלטת בית משפט השלום בבאר שבע שקיבל את טענותינו והורה על שחרור האם. מדובר באם צעירה עם מוגבלות המוכרת כנכה על ידי ביטוח לאומי, ומתמודדת עם פוסט טראומה קשה. היא הגיעה לבית החולים עם בנה התינוק שסובל מבעיות רפואיות מורכבות. האם הביעה צער עמוק על האירוע ונמצאת כרגע במצב נפשי קשה. היא שיתפה פעולה עם החוקרים ומסרה גרסה להשתלשלות האירועים. אנו מקווים שבקרוב היא תשוחרר ותחזור לטפל בבנה".

אמש, יצוין כי רופא ילדים הותקף במרפאת הילדים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, על ידי זוג הורים שהגיעו עם בנם לקבלת טיפול רפואי, לאחר שהתגלעו ביניהם חילוקי דעות לגבי אופן הטיפול בילד. בתוך כך, ההורים תקפו את הרופא פיזית ומילולית, גרמו לחבלות בפניו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. השוטר המוצב בבית החולים עיכב את שני החשודים. לאחר ששוטר נקודת המשטרה בסורוקה עיכב לחקירה את שני החשודים בתקיפת הרופא, הורה קצין משטרה על מעצרם תחת החשדות של איומים, תקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר, ותקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301161454' autoplay='0' credit='' desc='תקיפת הרופא בסורוקה | תיעוד' poster='' kid='1_cxs79vb7' duration='']

ד"ר יריב פרוכטמן, רופא הילדים הבכיר בסורוקה שהותקף בבית החולים סיפר אתמול על התקרית החריגה: "יצאתי לעבודה כרגיל, ישבתי במרפאה, בדקתי ילדים. תוך כדי זה שמעתי צעקות ומכות שטח כלשהו מחוץ לחדר. יצאתי החוצה עם עוד כמה רופאים וראיתי זוג צעיר שעומד ומכה על חלונות הזכוכית של המשרד. מאיימים, צועקים, האישה אמרה שהיא נכה ב-100% ומגיע לה לא לעמוד בתור - לכן הם דורשים טיפול עכשיו. עמדנו שם כמה רופאים כדי לראות מה קורה, שלא תהיה ירידה לאלימות יותר קשה".

לדברי הרופא, "בשלב הזה אמרתי להם שזה נגמר, ובאותו רגע הם הפנו את האלימות כלפיי - הגבר ירק עליי, קילל אותי, ירק שוב. הבחורה ניסתה להכות אותי, הבחור ניסה להכות אותי, אח"כ שניהם הכו אותי. זה היה אירוע קצר ומאוד מאוד לא נעים. אירוע של אלימות בוטה".