העבריין יניב בן סימון יישאר במעצר עוד חודשיים לצורך בקשת ההסגרה

אחרי שנעצר בדרום אפריקה ומעצרו הוארך, בן סימון - שנחשב ליד ימינו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל - ישהה במעצר עד 21 בפברואר 2023 ולאחר מכן יתקיים דיון בהסגרתו לישראל

יניב בן סימון

העבריין יניב בן סימון, שנחשב ליד ימינו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל ונעצר בדרום אפריקה לפני כשבוע וחצי, ישהה במעצר 21 בפברואר 2023, אז יתקיים דיון בהסגרתו לישראל. כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. סניגורי,  עורכי הדין שחר חצרוני, דורון נוי תמיר סננס ויהלי שפרלינג הודיעו לבית המשפט באמצעות עורך הדין המקומי כי לא יסכימו להסגרה.

עם מעצרו, האריך בית המשפט בדרום אפריקה בשמונה ימים לבקשת משטרת ישראל. בנוסף, הוארך בשבוע גם מעצרם של שבעת הישראלים שנעצרו עמו - אך בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על שמם.

הציוד שאותר בביתו של בן סימון
הציוד שאותר בביתו של בן סימון

הציוד שאותר בביתו של בן סימון
הציוד שאותר בביתו של בן סימון

הציוד שאותר בביתו של בן סימון
הציוד שאותר בביתו של בן סימון

עו"ד שחר חצרוני, המייצג את בן סימון, אמר: "היה דיון מצוין היום. במסגרתו בית המשפט קיבל הבקשה שלנו לא לפרסם שמות העצורים האחרים. נקבע דיון המשך ליום שני הבא שבמסגרתו תיבחן אפשרות שחרורם בערובה. לגבי יניב, המצב נראה מצוין ואנחנו מאמינים שבהמשך הדרך שחרורו יתאפשר גם כן".

יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל | צילום: פלאש 90

עו''ד דורון נוי
עו''ד דורון נוי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עו''ד שחר חצרוני
עו''ד שחר חצרוני

בן סימון, מי שנחשב ליד ימינו של ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל נעצר ביום לפני כשבועיים על-ידי האינטרפול בדרום אפריקה, שם שהה בשנים האחרונות. בן סימון, בן 46, נחשב במשך שנים למבוקש מספר אחת של משטרת ישראל בחשד לקשירת קשר לביצוע רצח וניסיון רצח, ומבוקש על ידי האינטרפול מאז 2015.

הוא אותר בבית בבריינסטון יחד עם שבעה חשודים נוספים במהלך פשיטה של צוות משולב של האינטרפול וכוחות מקומיים. במקום אותרו 12 כלי נשק כולל 5 רובי סער ו-7 אקדחים, 40,000 דולר אמריקני, ושלושה אופנועים החשודים כגנובים.