קשיים בתיק רצח ברוך בורוכוב: "הדלק באונייה הולך ואוזל"

כשלושה שבועות חלפו מאז מעצרם של שבעת החשודים בחיסול בן ה-22 בדירתו שבראשון לציון, אך החקירה במשטרה הגיעה למבוי סתום. השופטת בתיק הבהירה כי "במידה ולא ייתחזק החשד - החשודים ישוחררו", וסניגוריהם של העצורים בטוחים: "ראיות הזהב הפכו לנחושת - אין להם יד ורגל במעשה"

ברוך בורוכוב

לאחר מעצרם של שבעה חשודים על ידי בלשי יאחב"ל של המשטרה בחשד למעורבות בקשירת קשר וביצוע הרצח של ברוך בורוכוב בן ה-22, ולאחר ששושה מהם כבר שוחררו, הגיעה היחידה למבוי סתום. השופטת דורית סבן נוי מבית משפט השלום בראשל"צ רמזה היום (רביעי) בתחילה הדיון כי "הדלק באונייה הזאת הולך ואוזל", ובכך התייחסה לחוסר ההצלחה של היחידה לקדם את החשדות מאז הדיון הקודם בו האריכה את מעצרם בשבעה ימים. "אם לא ייתחזק החשד, החשודים ישוחררו", אמרה.

כזכור, בורוכוב נרצח בבית בו התגורר ברחוב חנקיו בראשל"צ. צוות מתנקשים הגיע לדירתו, פרץ את הדלת וירה בו מטווח קצר. הערכה במשטרה הייתה כי בורוכוב סומן כמי שהטמין את מטען החבלה באוטו של אלי מוסלי, אחיו של ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי שהיה אז בכלא. החקירה החלה כסמויה שבמהלכה הצליחו בלשי היאב"ל לאתר את רכב המילוט של הרוצחים שהוצת סמוך לבאר יעקב.

השופטת דורית סבן נוי
השופטת דורית סבן נוי

בשבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי בורוכוב היה בעצמו תחת מעקב של יאחב"ל בעקבות אירוע הנחת המטען, והדבר אפשר לחוקרים להציב מצלמות באזור מגוריו וכך להשיג תיעוד של שלושת המתנקשים שהגיעו לבושים בשחור עם מסיכות. כמו כן, הצליחו החוקרים לאתר רכב פיג'ו נוסף שעימו על פי החשד התשמשו המתנקשים לאחר ששרפו את הרכב בו ביצעו את המעשים.

למרות כל הראיות, בפרקליטות דרשו לקבל הוכחה כי המעורבים, או לפחות חלקם, הם אלה המופיעים כדמויות המתנקשים בליל הרצח. במשך שלושת השבועות שבו נמצאים החשודים במעצר, ניסו במשטרה בתרגילים שונים להפעיל לחץ על אחד מהם כדי שיהפוך לעד מדינה, אולם עד כה המאמצים לא צלחו. היום כאמור, רמזה השופטת כי התיק בדרך למבוי סתום וכי אם לא תהיה התפתחות דרמטית הארבעה צפויים להשתחרר ביום א' - עד אז האריכה את מעצרם.

Screenshot 2023 06 21 164604
עורכי הדין תמיר סננס, שחר חצרוני, דורון נוי ומשה יוחאי | צילום: באדיבות המצולמים

סניגורי החשודים משה יוחאי, דורון נוי, שחר חצרוני ותמיר סננס אמרו בתגובה כי "ראיות הזהב הפכו לנחושת. כפי שטענו בתחילת המעצר המתוקשר לחשודים אין יד ורגל במעשה ואנו שמחים שבית המשפט הנכבד שם קץ למעצר השווא הזה".