הירי בסלומון טקה: המשטרה תפצה את המשפחה במיליוני שקלים

כשנתיים לאחר שהצעיר נורה למוות, משפחת טקה הגיעה להסכם פשרה עם המשטרה, לפיו תקבל פיצוי בסך 1.8 מיליון שקלים. במקביל, יימשך משפטו של השוטר שמואשם בגרימת מוות ברשלנות

סלומון טקה

המשטרה תפצה את משפחתו של סלומון טקה, שנורה למוות על ידי שוטר לפני כשנתיים, ב-1.8 מיליון שקלים כחלק מהסכם פשרה שהושג בין הצדדים - כך פורסם הבוקר (שישי) בידיעות אחרונות. במקביל, יימשך ההליך הפלילי נגד היורה, שמואשם בגרימת מוות ברשלנות. יש לציין כי סניגוריו של השוטר ברכו על ההחלטה לפצות את המשפחה.

בשנה שעברה הגישה מח"ש כתב אישום נגד ע', קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה, בגין גרימת מוות ברשלנות. המחלקה לחקירות שוטרים דחתה את טענותיו של השוטר בשימוע והאשימה אותו בעבירה. "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע בעניינים אלה ואחרים", נמסר ממח"ש.

בכתב האישום צוין כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד - והכול בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה.

לפי הודעת מח"ש, בהחלטה נלקחה בחשבון העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי טקה ונערים אחרים ואף נפצע באירוע בטרם השתמש באקדחו. עם זאת, נמצא כי יש מקום להעמידו לדין. פרקליטו של השוטר עו"ד יאיר לדשי אמר בתגובה: "מדובר בהחלטה שגויה. לא היה מקום להגיש את כתב האישום לבית המשפט".