התנועה לאיכות השלטון: יש לחקור אם פילבר הפר את הסכם עד המדינה

בעקבות חשיפת חדשות 13 על התשלום שקיבלה מהליכוד חברת הסקרים של עד המדינה במשפט נתניהו, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"שית, בכדי שתבדוק אם הפר את ההסכם עליו חתם. "חששות כבדים לניסיונות להטות את עדותו של עד המדינה"

זמן צפייה: 02:45

בעקבות חשיפת חדשות 13: התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה שתבדוק אם שלמה פילבר, עד המדינה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הפר את הסכם עד המדינה עליו חתם.

כזכור, אמש חשף ספי עובדיה במהדורה המרכזית כי הליכוד שכר את שירותיה של חברת הסקרים של פילבר, "דיירקט פולס", ולפי התנועה לאיכות השלטון, "פרסומים אלה מעלים חשש כבד כי התשלומים בוצעו בניגוד להסכם עד המדינה עליו חתום מר פילבר, ובאופן אשר מצריך חקירה אשר תבחן האם מר פילבר הפר את הסכם המדינה עליו חתם, והאם נדרש ביטול הסכם עד המדינה והגשת כתב אישום כנגדו".

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון, מסרה: "הדיווחים על ההסכם בין הליכוד לחברה בבעלותו של פילבר מעלים חששות כבדים לניסיונות להטות את עדותו של עד המדינה. אנו מבקשים מהיועמ"ש לבדוק את הטענות ולשמור על תקינות ההליך המשפטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו".

בנימין נתניהו, שלמה פילבר
בנימין נתניהו, שלמה פילבר

מוקדם יותר היום אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון כי גם היא פנתה ליועמ"שית בדרישה לפתוח בחקירה בנושא, והוסיפה: "אין ספק שנתניהו מנסה לשבש את המהלך התקין של המשפט למקרה שלא ייבחר ויצליח לבטל את המשפט. היועצת המשפטית לממשלה חייבת לפתוח בחקירה".

עוד אמרה גלאון: "הפרסום אתמול מעלה עננה כבדה של חשדות שחיתות נגד נתניהו. אנשי נתניהו כבר נחקרו על הטרדת עדים במשפט". בפנייה ליועמ"שית, שנעשתה באמצעות עו"ד אורי הברמן המייצג את מפלגת מרצ, נכתב כי "פי הידוע לנו, עדותו (של פילבר) נתנה פרשנות מקלה לטענת השוחד האמורה והפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין".

בנימין נתניהו, שלמה פילבר
בנימין נתניהו, שלמה פילבר

במהדורה המרכזית אמש נחשף כי עד כה שולמו לחברה 300 אלף שקלים מהליכוד, ואושרו סכומים נכבדים נוספים במידה ותעשה עבודה נוספת עד הבחירות. פילבר כזכור, נתן פרשנות מקלה מאוד על דוכן העדים לנתניהו, עד שהפרקליטות אף ביקשה להכריז עליו כעד עוין.