"פרשת משפטים - בושה": פיצוי כספי לעורכת הדין הדתייה שנעצרה בשבת

ב-2020 נעצרה שירה שפיץ בחשד להטרדה של היועמ"ש לשעבר מנדלבליט לאחר שסיננה לעברו את המילים "פרשת משפטים - בושה". שפיץ, אישה דתייה, נעצרה בשבת לעיני בעלה וילדיה. בשלב ההוכחות התברר כי מנדלבליט כלל לא ידע על עיכובה ולא הורה על עיכובה ומעצרה. מדובר, אם כן, בשיקול דעת לקוי של המשטרה

זמן צפייה: 10:26

שירה שפיץ, עורכת דין דתייה, נעצרה לפני כשנתיים בחשד להטרדה של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, זאת לאחר שסיננה לעברו את המילים: "פרשת משפטים - בושה". היום (חמישי) נקבע כי המדינה תשלם לעו"ד שפיץ סכום של כ-70 אלף שקלים בשל העובדה שנעצרה בשבת, על אף היותה אישה דתייה, ולדבריה הושפלה מול משפחתה.

המדינה ועורכי דינה של שפיץ, מאיר ארנפלד ואריה הר זהב, הסמיכו את בית המשפט לקבוע פיצוי בין 30 ל-80 אלף שקלים. המדינה הודתה כי לנוכח העובדה ששפיץ שומרת שבת והאירוע התרחש בשבת - נדרש היה לעכבה באותו רגע, לקחת את פרטיה ולזמנה לחקירה במועד אחר. במהלך שלב ההוכחות התברר כי מנדלבליט כלל לא ידע על עיכובה של שפיץ ובטח שלא הורה על עיכובה ומעצרה, אלא מדובר היה בשיקול דעת לקוי של המשטרה.

שירה נעצרה ביום שבת מול בעלה וילדיה. היא נלקחה לתחנת המשטרה, נחקרה בהזהרה, צולמה ונלקחו ממנה טביעות אצבע. "פגעו בי וביזו אותי בכיכר העיר. נגרם נזק לשמי הטוב, גם במקצועי כעורכת דין, כשהוצגתי בפומבי כאחרונת העברייניות. וכל זאת בשל שלוש מילים", סיפרה אז.