לקראת כתב אישום נגד שי אביטל: נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין

המשטרה הודיעה כי היא סיימה את חקירת "שלב ההסגרה" בפרשת סוכן הדוגמניות שהוסגר לישראל, ובמסגרתה נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין בשתי המתלוננות, אחת מהן קטינה בעת ביצוע העבירה. החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת

שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי היא חוקרי ימ"ר תל אביב סיימו את חקירת "שלב ההסגרה" בפרשת שי אביטל, ובמסגרתה נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין בשתי המתלוננות, אחת מהן קטינה בעת ביצוע העבירה. החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת.

שני תיקי החקירה שבגינם יוגש כתב אישום שמשו את הבסיס לבקשת ההסגרה של אביטל מהולנד לישראל. בשבוע שעבר הובא אביטל בפני שופט לדיון נוסף בהארכת מעצרו, ובמהלכו הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיב נגדו מחר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

אביטל נחקר מאז הסגרתו, בין היתר, בחשד לביצוע עבירות מין בשתי נשים, בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית, מעשה מגונה בכוח או באיומים. שני תיקי החקירה עליהם התבססה בקשת ההסגרה נוגעים לשני אירועים בהם, על פי החשד, ביצע החשוד עבירות מין בצעירות בשנים 2015 ו-2020, אחת מהן קטינה בת 16 בעת ביצוע העבירה.

במסגרת החקירה שנפתחה ביולי 2021 הוגשו נגד אביטל 26 תלונות, ונגבו עדויות מ-86 עדים נוספים. היחידה החוקרת יצרה קשר עם אביטל באמצעות עורכי דינו ומשפחתו ונמסר לו כי הוא דרוש לחקירה בישראל. לאחר שהתברר כי אין בכוונת החשוד להגיע לישראל, כלל התיקים הועברו לעיון הפרקליטות לצורך איתור תיקים בהם ניתן לבסס מבחינה ראייתית כתב אישום, גם ללא חקירתו.

שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בחדר החקירות מסר אביטל את גרסתו לחוקרים. "אחת הנשים טוענת שפגעת בה בשירותים במועדון שבו ביליתם", טען בפניו החוקר. "אני מכיר אותה", השיב לו אביטל, "הייתה בינינו התנהלות שבה הבנתי שהיא רוצה אותי והיא הלכה איתי לשירותים". לאחר שהחוקר טען בפנין כי לדבריה של המתלוננת הדבר לא היה בהסכמה, אביטל טען כי "הכול היה בהסכמה, וכמעט לא היה שם כלום. רק התגפפנו".

כזכור, בשבוע שעבר הוגשה תלונה חדשה נגד אביטל, כאשר מתלוננת נוספת הגיעה למשרדי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שם סיפרה כי הוא ביצע בה מעשים מגונים במסיבה לפני שנים, בעת שהייתה קטינה. זאת לדבריה, תוך שהוא נוגע בה ומנשק אותה.