שנה אחרי שנמלט לחו"ל: שי אביטל מוסגר לישראל

בליווי שני בלשים של ימ"ר ת"א, סוכן הדוגמניות שהוגשו נגדו מעל 26 תלונות בגין עבירות מין עושה את דרכו מהולנד בטיסת אל על, ומיד כשינחת בנמל התעופה בן גוריון הוא ייעצר ויילקח לחקירה. אביטל כמעט שלא דיבר במהלך הטיסה, ורק אמר: "אדבר הרבה אחרי החקירות. יש לי מה לומר, הכל בסדר"

זמן צפייה: 04:57

שנה לאחר שנמלט לחו"ל, סוכן הדוגמניות שי אביטל מוסגר כעת (שלישי) לישראל מהולנד, בליווי שני בלשים של ימ"ר תל אביב ומיד כשינחת בנמל התעופה בן גוריון הוא ייעצר ויילקח לחקירה.

אביטל מגיע לארץ באמצעות טיסה סדירה של אל על, יחד עם שאר הנוסעים, כששני הבלשים צמודים אליו ושומרים עליו. אביטל סירב להתראיין לפני ובמהלך הטיסה, וכמעט שלא דיבר, אלא רק חייך וסימן בתנועות ידיים שהכל בסדר. לשאלה "איך היה?" הוא השיב "לא קל", והוסיף: "אדבר הרבה אחרי החקירות. יש לי מה לומר. הכל בסדר".

למרות שהוגשו נגד אביטל מעל 26 תלונות בגין עבירות מין, בקשת ההסגרה של מדינת ישראל מתמקדת בשני מקרים בלבד של מעשים מגונים. אביטל צפוי להיעצר מיד עם נחיתתו בארץ, ולאחר מכן להילקח לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב. מחר צפוי אביטל להגיע להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. הסגרתו של סוכן הדוגמניות מתנהלת בהסכמה, כך שהוא אינו צפוי להתנגד למעצר, ואף יכול להיות שאינו יהיה אזוק במהלך הטיסה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2301031226' autoplay='0' credit='' desc='שי אביטל על המטוס בדרכו לישראל' poster='' kid='1_xvazhyuv' duration='']

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות שר המשפטים ההולנדי הורה על הסגרתו לישראל של אביטל. בספטמבר האחרון הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשת ההסגרה לידי הרשויות ההולנדיות - ובחודש נובמבר נעתר בית המשפט ההולנדי לבקשה וקבע כי שי אביטל הינו בר הסגרה לישראל.

רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם
רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם

אביטל נעצר באמסטרדם בחודש אוגוסט, כ-10 חודשים לאחר שעזב את הארץ בעקבות התחקירים נגדו. אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר 2020 על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות.