ביהמ"ש בהולנד החליט: שי אביטל יוסגר לישראל

ביהמ"ש ההולנדי ימליץ לשר הממונה לאשר את הסגרתו של סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין, אשר נעצר באמסטרדם לפני כשלושה חודשים - לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות

זמן צפייה: 02:12

בית המשפט בהולנד קבע היום (שלישי) כי סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בעבירות מין, יוסגר בישראל. בית המשפט ההולנדי ימליץ לשר הממונה לאשר את ההסגרה.

כזכור, אביטל נעצר באמסטרדם לפני כשלושה חודשים, כ-10 חודשים לאחר שעזב את הארץ בעקבות התחקירים נגדו. אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות.

עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את אביטל, מסרו: "המשפט יתנהל בארץ ולא בהולנד. הטענות שהועלו בביהמש בהולנד, בעיקרן משפטיות ועוסקות אך ורק בסוגיית הסגרתו. אין לדיון כל קשר לשאלת חפותו לה הוא טוען כל העת. מעולם לא היתה לשי כל כוונה שלא לחזור לישראל ולהוכיח את חפותו".

עורכי דין ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את שי אביטל
עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, המייצגים את שי אביטל

בעודו עצור באמסטרדם שבהולנד, וכשבישראל ממתינים להסגרתו, צעירה הגישה נגד אביטל תלונה חדשה על עבירות מין בארצות הברית. הצעירה הגישה תלונה במשטרת ניו יורק, והיא טוענת כי אביטל תקף אותה מינית בחדר מלון בארצות הברית. הצעירה נסעה במיוחד לארה"ב על מנת להגיש את התלונה במקום שבו התרחשה העבירה.

לפני כחודשיים הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשת הסגרה לידי הרשויות ההולנדיות. בקשת ההסגרה מבוססת על בקשת המעצר הזמני, ובמסגרתה מבקשת הפרקליטות להסגיר מהולנד לישראל את אביטל לצורך העמדתו לדין בגין עבירות מין בשתי מתלוננות.

רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם
רגע המעצר של שי אביטל באמסטרדם