לקראת הסגרת שי אביטל: במשטרה יבקשו להאריך את מעצרו ב-21 יום

לאחר שנעצר בסוף השבוע בהולנד, מחר יגיע סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין לדיון בביהמ"ש באמסטרדם, ובמשטרת ישראל ביקשו מההולנדים שלא להתפשר על מעצר בית. עורך דינו: "אנחנו סבורים שההתנהלות של המתלוננות לא ראויה"

זמן צפייה: 05:49

לאחר שנעצר בסוף השבוע בהולנד, מחר (שני) יגיע סוכן הדוגמנויות שי אביטל, החשוד בעבירות מין, לבית המשפט באמסטרדם לדיון בו תבקש המשטרה המקומית להאריך את מעצרו ב-21 יום, מעצר שנועד לאפשר למדינת ישראל להגיש בקשת הסגרה רשמית.

סנגורו של אביטל, עו"ד שרון נהרי, הוא היחיד שהורשה לפגוש את אביטל, והיום הוא אמר לחדשות 13: "שי יצא מהארץ לפני שהייתה חקירה, ואם הוא היה רוצה להסתתר הוא בקלות היה יכול לגור בפורטוגל, מכיוון שיש לו אזרחות פורטוגלית ופורטוגל לא מסגירה את האזרחים שלה. או שהוא היה יכול ללכת למדינות אחרות ללא הסכם הסגרה".

"הוא בחר להיות פה", הוסיף עו"ד נהרי, "ויש לנו ראיות שהוא רצה לחזור כמה פעמים לישראל, ויש דברים שמנעו ממנו וגרמו לו לא לחזור. יש לנו ראיות לכך, הוא לא ברח ולא התכוון לברוח, והוא התכוון לחזור לישראל".

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עו"ד נהרי התייחס גם לשלומו של אביטל: "הוא מרגיש טוב, כמובן שמצב הרוח שלו ירוד מאוד, הוא מאוד הופתע מכל המעצר. פנינו כמה פעמים למשטרת ישראל ולפרקליטות על מנת לתאם חזרתו לארץ עם ערבויות מתאימות, והם סירבו. לאחר מכן החלו מחול השדים ומשפט השדה בתקשורת, על ידי מתלוננות שהתלוננו אחת אחרי השניה וגרמו לו לכל מיני לבטים שונים".

"אנחנו סבורים שההתנהלות של המתלוננות לא ראויה", הוסיף עו"ד נהרי, "משפט השדה שנערך לו גרם לו נזק רב, והעובדה היא שבסופו של דבר אנחנו נמצאים עם שתי תלונות, מבלי להקל ראש כמובן בשום דבר, כבודה של מתלוננת במקומה מונח, גם בתיק הזה וגם בכלל, אבל גם לחשוד יש זכויות".

עו''ד שרון נהרי
עו''ד שרון נהרי | צילום: חדשות 13

נכון לעכשיו, למרות ש-26 נשים הגישו תלונה במשטרה, בידיה ובידי הפרקליטות ראיות שנוגעות רק לשני מקרים של מעשים מגונים בהם ניתן להגיש כתב אישום. "מבלי להקל ראש", אומר עו"ד נהרי, "מדובר במשהו שונה לחלוטין מכל מחול השדים הזה שהתרחש נגדו, ומשפט השדה שנערך לו בתקשורת".

"אנחנו סבורים שגם בזה יש מה להילחם", הוסיף עו"ד נהרי, "יש לנו ראיות שמפריכות את הטענות האלה. אנחנו לא סבורים שזה מצדיק מעצר, בטח ובטח לא בישראל, וגם אם הולנדי היה נעצר פה על עבירות כאלה היה משתחרר מיד".

במשטרה ביקשו מההולנדים שלא להתפשר על מעצר בית, ואמרו כי לצורך חקירתו והעמדתו לדין הוא צריך לחזור לישראל. לדיון מחר יישלחו נציגים של משטרת ישראל, שיציגו לשוטרים ההולנדים את הראיות, ויקוו שהשופט יקבל את הבקשה.

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אביטל הספיק לשהות בהולנד שבע שעות בלבד עד שנעצר. אביטל הגיע לאמסטרדם מבלגיה יחד עם שני חברים, ויחד הם יצאו לבלות במסעדה באזור ליידספליין. המידע על הימצאותו בעיר הגיע לישראל הודות לדיווח של עובר אורח שזיהה אותו במסעדה, כאשר מהמטה הארצי של המשטרה בירושלים נשלחה הודעה לנציגת המשטרה בהולנד, ויחד איתה הגיעו שני שוטרים הולנדים שעצרו אותו.

אביטל, שמעשיו לכאורה נחשפו על ידי אמיר שואן בתחקיר "הצינור" ברשת 13, זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה. מאז הוא שהה בחו"ל, וסירב לחזור לישראל להתעמת עם החשדות.