יותר משלוש שנות מאסר נגזרו על התוקף של השף שלום קדוש

כשנה לאחר שתיעוד התקיפה נחשף בחדשות 13, ביהמ"ש גזר 39 חודשי מאסר על עלי אדקידק, שתקף את השף הירושלמי בתחנת דלק בעת שהיה בעיצומן של ההכנות לחתונת בתו וגרם לפציעתו הקשה. בנוסף לעונש שהוא מרצה בגין עבירות אחרות הוא צפוי לרצות מאסר של כ-5 שנים בסך הכל

זמן צפייה: 02:26

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) 39 חודשי מאסר על עלי אדקידק, שהואשם בתקיפתו של השף בעל השם העולמי שלום קדוש לפני כשנה בתחנת דלק בירושלים וגרם לפציעתו הקשה. חודשי מאסר אלו מצטרפים לעונש שאדקידק מרצה בגין עבירות אחרות, והוא צפוי לרצות מאסר של כ-5 שנים סל הכול. בנוסף, בית המשפט גזר עליו פיצוי בגובה 150 אלף ש"ח לשף המפורסם.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הסדר הטיעון אשר אומץ על ידי בית המשפט הביא בחשבון את אופי המעשה מחד ואת התוצאה החמורה מאידך. נפגע העבירה עודכן על ידינו לאורך ההליך. אנו מחזקים את נפגע העבירה ואת משפחתו ומתפללים יחד איתם להחלמה מלאה".

שלום קדוש
שלום קדוש | צילום: חדשות 13

כזכור, ב-27 במרץ 2020, בעת שהיה בעיצומן של ההכנות לחתונת ביתו, השף שלום קדוש עצר בתחנת דלק בשכונה ירושלמית, כאשר עלי אדקידק שהבחין כי רכבו של השף פתוח - גנב ארנק עם כסף שנמשך מכספומט זמן קצר לפני כן. התיעוד נחשף לראשונה בחדשות 13.

לאחר שקדוש פתח בריצה אחר אדקידק, האחרון הטיח אותו בעצמה לרצפה וגרם לפציעתו הקשה. כזכור, קדוש היה חמישה חודשים בתרדמת בבית החולים הדסה, במהלכן נלחמו הרופאים על חייו. מאז הפציעה וגם בימים אלה, קדוש עובר סדרה של טיפולי שיקום ופיזיותרפיה.

אמין אבו סביח, בעל עסק הסמוך לזירה ועד ראייה לאירוע סיפר אז לחדשות 13: "הבן אדם העמיד את הרכב שלו ואז פתאום יצא בחור גבוה עם מסכה וניסה לתפוס את ידו. לאחר מכן, האדם המבוגר החל לרדוף את הגנב שמשך אותו והפיל אותו על הרצפה, והוא קיבל מכה מאחורי ראשו. שמענו את הבום".

קדוש נחשב לאחד מבכירי השפים הישראלים בזכות הישגיו הרבים, ביניהם כשהפך לישראלי הראשון שמצטרף למועדון הגסטרונומי "Des Chefs Des Chefs", עליו נמנים שפים של ראשי ממשלה, נשיאים ובתי מלוכה מ-30 מדינות בעולם. בין היתר, קדוש בישל את הארוחה בבית הנשיא לכ-40 מנהיגים מרחבי העולם במסגרת ביקורם לרגל הפורום העולמי לשואה שנערך ביד ושם בשנה שעברה.