פרקליטיו של שי אביטל הגישו בקשת שחרור בערבות: "משפט שדה"

עורכי דינו של סוכן הדומגניות לשעבר, שחשוד בעבירות מין ועצור בימים אלו בהולנד, הגישו בקשה לשחרר אותו בערבות וטענו כי יש בידיהם ראיות להפריך את הטענות נגדו: "התנהלות החקירה נוגעת בהפרת זכויות אדם"

זמן צפייה: 26:18

עורכי הדין של שי אביטל אמרו היום (שלישי) כי הם הגישו בקשת שחרור בערבות לבית המשפט בהולנד, וטענו כי לאביטל "נערך משפט שדה וכי התנהלות החקירה נוגעת בהפרת זכויות אדם ומשפט לא הוגן". כמו כן טענו סניגוריו של אביטל כי יש בידהם ראיות להפריך את הטענות כנגדו, ואין הצדקה למעצר.

אביטל, החשוד בעבירות מין, נמצא במעצר בהולנד בימים אלה, לאחר שמעצרו הוארך בשבועיים עד לדיון נוסף לצורך בקשת הסגרה רשמית של מדינת ישראל. בבקשת ההסגרה, שהוגשה על ידי משטרת ישראל, נטען על שני מקרים של מעשים מגונים שביצע. עורכי הדין שרון נהרי וששי גז, המייצגים את אביטל, אמרו כי מכתב ההסגרה הישראלי הוגש באופן תמוה ולא כמקובל בהליכי הסגרה.

עו''ד שרון נהרי שייצג את מאיה רייטן-סטול
עו''ד שרון נהרי המייצג את שי אביטל

אביטל נעצר באמסטרדם לפני כשבועיים, 10 חודשים לאחר שעזב את הארץ בעקבות התחקירים נגדו. בתום הדיון החליט השופט שאביטל יישאר במעצר למשך שבועיים לפחות ויובא לדיון בפני שלושה שופטים. "לא אקח צ'אנס שהוא יטוס מפה", אמר השופט. בית המשפט לא אפשר לנהרי להיכנס לדיון הארכת המעצר. "השופט נתבקש למנוע את ייצוגי וכניסתי לדיון מטעמים לא ברורים. מדובר בעיוות דין חמור ופגיעה בזכויות הייצוג ומשפט הוגן", אמר נהרי.

אביטל כמובן מתנגד לחזור לארץ אולם לחדשות 13 נודע כי הוא עשוי להשתמש בדרכון הפורטוגלי שברשותו, מה הופך את אביטל לאזרח האיחוד האירופי, ועשוי להקשות הסגרתו חזרה לישראל כפי שמבקשת המשטרה. כמו כן, בבקשת המעצר שהגישה המשטרה להולנדים ישנן שתי תלונות על מעשים מגונים. במשטרה אומרים שיש 7 מקרים חזקים עם ראיות, אך בפרקליטות אומרים שישנם שני מקרים.

סוכן הדוגמניות שי אביטל
סוכן הדוגמניות שי אביטל | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כבר בשנת 2008 עלו טענות נגד אביטל על כך שהטריד מינית שלוש דוגמניות בין השנים 2005-2003, בתחקיר של העיתונאית גלי גינת שפורסם העיתון מעריב. בשנת 2005 אביטל נעצר ונחקר בחשד למעשים מגונים, אך לא הוגש נגדו כתב אישום. בסוף נובמבר 2008 פסק בית המשפט כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100,000 שקלים לדוגמנית ישראלה אבתאו, לאחר שאביטל הטריד אותה מינית בארבעה אירועים שונים.

במשך כשנה מאז התפוצצות הפרשה ועד שנעצר החודש הסתובב אביטל חופשי, על אף כי זומן לחקירה באוקטובר אשתקד על ידי ימ"ר תל אביב, שפנו אליו שישוב חזרה לארץ מחו"ל ויתייצב לחקירה, לאחר ש-26 נשים שונות הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין הטרדות מיניות, ובמקביל עדויות נוספות על מעשיו של אביטל החלו להתפרסם.

ב-24 ביולי שודר בתוכנית "הצינור" ברשת 13 תחקיר מקיף על טענות של שורת דוגמניות ומיוצגות בסוכנות נגד אביטל, על כך שהטריד אותן מינית וניסה לאנוס אותן. אושיית הרשת גל גברעם הצטרפה גם היא למתלוננות הרבות נגד סוכן הדוגמניות. גברעם סיפרה כי כשהגיעה למסור את עדותה במשטרה, בטענה כי הטריד אותה מינית, שלחו אותה הביתה וביקשו שתגיש תלונה מקוונת.