המפכ"ל: "לא מעוניין בשנה רביעית, עמדתי לא השתנתה"

לאחר ביקורת רבה שספג השבוע, שבתאי מגיב בשיחות סגורות ומבהיר: "לא ביקשתי שנה רביעית, עמדתי לא השתנתה". בעקבות הביקורת על השר בן גביר והתנהלותו של המפכ"ל מולו, הוסיף: "מי שמייחס לי חנופה לשר - עושה זאת על דעת עצמו"

זמן צפייה: 02:05

לאחר ביקורת נוקבת על התנהלותו השבוע, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בשיחות סגורות כי הוא "לא מעוניין בשנה רביעית" בתפקידו - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. שבתאי הדגיש: "לא ביקשתי שנה רביעית, עמדתי לא השתנתה. אני עומד מאחורי ההצהרה שלי".

לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צולם עם המפכ"ל בביקור בבסיס מג"ב ונפגש עם שוטרי יס"מ בזמן שמפקדם נחקר במח"ש, שבתאי ספג ביקורת רבה על שלא עצר את בן גביר ולא פעל למנוע את הפגישה. כעת, הוא אמר בשיחות סגורות כי "כל מי שמנסה לייחס לי חנופה לשר - עושה זאת על דעת עצמו. אבל אני עושה את תפקידי בצורה הטובה ביותר".

המפכ"ל אף הגיב לפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו נפגש עם השר בן גביר בדירה חשאית ואמר למקורביו כי "לא הייתה הפגישה חשאית, זו הייתה פגישת עבודה לגיטימית. כל מי שאומר שפונה מטעמי, זה לא על דעתי".

השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי היום בטקס
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש ערך שבתאי הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, והדגיש את הגיבוי שהוא נותן לכלל השוטרים, אך התייחס גם למפגן התמיכה של שוטרי יס"מ בחבריהם שנחקרו במח"ש: "תמיכה בחברים לשרות היא דבר חשוב המלמדת על רוח הארגון אך יש לעשותה מבלי לפגוע במוסדות שלטון, לזה לא אסכים".

המפכ"ל הנחה את המפקדים לחדד לכלל השוטרים לנהוג בממלכתיות כלובשי מדים המייצגים סמל שלטון, והוסיף כי "כל אחד מאיתנו מייצג סמל שלטון לכן על כולנו להזהר שלא לפגוע במוסדות שלטון ולזכור שאנחנו לובשי מדים ולשמור על היותנו משטרה א-פוליטית ממלכתית שמאפשרת מחאה לגיטימית במסגרת החוק".

השר בן גביר
השר בן גביר במפגן התמיכה לשוטרי היס''מ

בנוסף שיבח המפכ"ל את קצין מג"ב שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע במעלה אדומים ואמר: "מהירות התגובה של קצין מג"ב יחד עם הנחישות והמקצועיות סיכלה פיגוע קשה יותר ומנעה פגיעה באזרחים נוספים. שוב הוכח כמה חשוב ששוטרים ישאו עליהם את כלי הנשק שלהם גם כשהם מחוץ לשעות העבודה".

מפקד יס''מ ת''א, סנ''צ יאיר חנונה, מגיע לחקירה במח''ש
מפקד יס''מ ת''א, סנ''צ יאיר חנונה, מגיע לחקירה במח''ש | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כזכור, ביום רביעי נחקר במחלקה לחקירות שוטרים מפקד יס"מ תל אביב, סגן ניצב יאיר חנונה, יחד עם ארבעה מפקודיו, בחשד לאלימות מופרזת כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית. כשהגיע לחקירה הוא התקבל במחיאות כפיים על ידי שוטרי יס"מ שהגיעו כדי למחות נגד החקירה.

השר בן גביר שוחח אתמול עם שוטרי יס"מ ת"א באישור המפכ"ל שבתאי, ותקף את מח"ש כשאמר כי "ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה בעיניי". גורמים בפרקליטות הגיבו בחריפות לדבריו של השר בן גביר ואמרו לחדשות 13 כי "זו הזייה. לאן עוד יירד בן גביר? לא נתפס שבזמן שיש חקירה הוא מזמין עדים פוטנציאליים וחשודים למפגן תמיכה".