פוענחו אירועי ההתפרעויות בנגב שבהם הוצת רכב ויודו בקבוקי תבערה על תחנת משטרה

כוחות שב"כ ומשטרה פענחו אירוע תקיפה של אזרח ישראלי ושריפת רכבו בשגב שלום בחודש ינואר, במסגרתו נעצרו 4 תושבי המועצה האזורית בחשד גם כי גנבו חפצים אישיים מהרכב, הציתו צמיגים וחסמו את כביש הגישה לשגב שלום. כתבי אישום יוגשו נגדם לביהמ"ש בבאר שבע

מהומות בנגב
מהומות בנגב | צילום: רויטרס

במסגרת פעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל, נעצרו ארבעה תושבי שגב שלום, בחשד כי היו מעורבים בתקיפת אזרח עיתונאי ישראלי יהודי ושריפת רכבו בשגב שלום ב-11 בינואר 2022, וכן ביידוי בקתב"ים לעבר נקודת משטרה בשגב שלום. התיקים של הארבעה הועברו לפרקליטות מחוז דרום וצפויים להגיש נגדם כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

לפי שירותי הביטחון, ארבעת החשודים בגילאי 19-18, מהראן אבו עדרה, בילאל אבו עדרה, כרם אלקאדי ואיסמעיל אלקאדי, הם ילידי הארץ  כאשר אחד מהוריהם קיבל את מעמדו בישראל במסגרת הליכי אחמ"ש.

התפרעויות בלוד
התפרעויות בלוד במהלך שומר החומות | צילום: חדשות 13

בהתאם למממצאי החקירה, הארבעה היו מעורבים בתקיפה, בגניבת חפצים אישיים מהרכב ובהמשך בהצתתו, זאת לאחר שהבינו כי הרכב נמצא בבעלות יהודית. במקביל לביצוע המעשים, צעירים אחרים יידו אבנים וקרשים לעבר הרכב.

עוד העלתה החקירה כי הארבעה השתתפו גם באירועי הפרות סדר אלימות נוספות בשגב שלום בימים שקדמו למעצרם. במסגרת ההתפרעויות, החשודים יידו בקבוקי תבערה לעבר נקודת המשטרה בשגב שלום ויידו אבנים לעבר כוחות משטרה, הציתו צמיגים וחסמו את כביש הגישה לשגב שלום. לפי גורמי הביטחון, חלק מהחשודים השתתפו גם בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו בנגב בחודש מאי 2021.

בתוך כך, היום הוגשו כתבי אישום נגד שני נערים בני 16 בגין התפרעויות וזריקת בקבוקי תבערה לעבר תחנת המשטרה בתל שבע, במהלך הפרות סדר בעקבות נטיעות קק"ל בנגב. על פי כתבי האישום, על רקע עבודות הנטיעה, נפתחה קבוצת ווטסאפ, אליה צורפו הנערים, שמטרתה הייתה לקרוא להתארגנות מהירה של חברי הקבוצה להפגנות אלימות, בעיקר כנגד משטרת ישראל.

Whatsapp Image 2022 01 12 At 0
אזור הנטיעות בנגב

מכתבי האישום עולה כי במהלך האירועים, הגיעו הנאשמים סמוך לתחנה כשהם מצויידים בבקבוקי תבערה, הדליקו אותם וזרקו אותם לעבר התחנה, ולעבר בית הספר "גובראן" הנמצא בקרבת התחנה. אחד מהנאשמים תיעד את זריקת בקבוקי התבערה באמצעות מצלמת הטלפון שלו.

הבקבוק שהושלך לעבר התחנה חלף מעל כביש הסמוך לתחנה וסיכן את בטיחותם של נוסעים שנסעו באותו הזמן על הכביש. בנוסף, יידו המתפרעים אבנים לעבר התחנה, הבעירו במקום צמיגים והשחיתו מעקות בטיחות שהיו בקרבת התחנה.