"ניפץ את עולמה המוגן": 15 שנות מאסר לפורץ שתקף מינית קשישה

אחמד ח'טיב הורשע בביצוע עבירות מין חמורות באישה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, כאשר פרץ לדירתה בצפון הארץ באוגוסט 2020. בנוסף למאסר, נגזר עליו פיצוי בסך 90 אלף שקלים. "לא קשה לדמיין את האימה שיחוש כל אדם המתעורר באמצע הלילה בביתו ובמיטתו ומוצא אדם זר"

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

עונש של 15 שנות מאסר נגזר היום (חמישי) על אחמד ח'טיב שהורשע בגין עבירות מין חמורות שביצע באוגוסט 2020 בקשישה בת 82 הסובלת מלקות ראייה, לאחר שפרץ לדירתה שבצפון הארץ. בנוסף הטיל בית המשפט המחוזי בחיפה על הנאשם תשלום פיצויים למתלוננת על סך 90 אלף ש"ח.

לפי פסק הדין, בעת שהמתלוננת ישנה במיטתה בחדר השינה, וחבר שלה ישן על ספה בסלון, פרץ הנאשם אל דירתה דרך המרפסת. תחילה נכנס לסלון ונטל קופסת סיגריות ומשקפי שמש. לאחר מכן נכנס הנאשם לחדר השינה בו שהתה הקשישה, נגע בגופה וביצע בה את מעשיו. בשלב מסוים ולאחר שהרגישה את חלקו האחורי של ראשו של ח'טיב, הבינה המתלוננת כי מדובר באדם זר שנכנס לדירתה.

בית המשפט הוסיף והתייחס לנזק ולפגיעה המשמעותיים שנגרמו למתלוננת, שהינם בלתי הפיכים נוכח גילה והקושי שלה להתאושש מהאירוע שחוותה. עוד הוסיף השופט מנדלבאום כי הנאשם "ברגל גסה וביד אכזרית ניפץ באחת את עולמה המוגן והבטוח של המתלוננת"

לפי טענת פרקליטות מחוז חיפה, יש להטיל עונש "ברור ותקיף" כנגד מי שפוגע בגופה של אישה וזכותה לאוטונומיה על גופה. עו"ד ענבל ברנסון הוסיפה כי "לא קשה לדמיין את האימה שיחוש כל אדם המתעורר באמצע הלילה בביתו ובמיטתו ומוצא אדם זר הגוהר עליו ותוקף אותו מינית, והדברים נכונים במשנה תוקף ביחס למתלוננת".