עקב פרסום חדשות 13: סגן ראש מועצה בדרום מואשם בהטרדה מינית

על פי כתב האישום, בהזדמנויות שונות נישק מנחם מעודי, עובדת הכפופה לו במועצה האזורית באר טוביה, והציע לה הצעות מגונות – על אף שהביעה במפורש את התנגדותה למעשיו

סגן ראש מועצת באר טוביה, מנחם מעודי
סגן ראש מועצת באר טוביה, מנחם מעודי | צילום: ashdod4u

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית משפט השלום באשקלון, נגד ממלא מקום וסגן ראש מועצת באר טוביה מנחם מעודי, בגין ביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית בעובדת הכפופה לו – תוך ניצול מרותו עליה.

מכתב האישום עולה כי בכמה הזדמנויות שונות, בין דצמבר 2018 לפברואר 2019, נישק את העובדת על אף התנגדויותיה, לרוב במסגרת עבודתם. כך למשל, באירוע שהתרחש בינואר, במהלך נסיעה של השניים ברכבו, ביקש מעודי את עזרתה בתחום מסוים והבטיח לקדם אותה. בהמשך נישק אותה והחדיר את לשונו לפיה. למרות שהתנגדה לו, וביקשה שיפסיק, התעלם הנאשם מדבריה ונשק שוב לשפתיה.

בכמה הזדמנויות שונות, כאשר ביקר במשרדה, נגע מעודי בחזה של המתלוננת. לפי כתב האישום, באחת הפעמים שהתנגדה לו, התעלם ממנה וביקש ממנה לעשות לו "סיפתח" ליום.

עוד בחדשות 13:

סגן ראש מועצת באר טוביה - הוא החשוד בהטרדה מינית

סגן ראש מועצה בדרום נחקר באזהרה בחשד שהטריד מינית עובדת

אבי חימי, עורך דינו של מנחם מעודי
אבי חימי, עורך דינו של מנחם מעודי | צילום: חדשות 13

בחודש פברואר הגישה עובדת המועצה תלונה במשטרה, לפיה סגן ראש המועצה הטריד אותה במשך כחודשיים ולא הפסיק גם כשביקשה ממנו. בתום חקירתו בלהב 433, שוחרר מעודי בתנאים מגבילים הכוללים בין היתר הרחקה מהמועצה לשלושים יום. בתקופת חקירתו, נודע לחדשות 13 כי סמכויותיו של מעודי הורחבו והוא הופקד על אזורי התעשייה בשטחי המועצה. כך על פי גורמים במועצה.

עם חזרתו לעבודה, הופקד עמודי על אזורי התעשייה שבשטח המועצה ועורר בכך כעס רב בקרב העובדים. מנגד, טען ראש המועצה קובי אביבי כי מדובר במשימה שעניינה בדיקת נראות אזורי התעשייה וגיבוש חוות דעת, והדגיש כי המשימה ניתנה למעודי טרם עלו החשדות נגדו. עוד הצהיר אביבי כי סגנו לא ביצע את המטלה בזמן ההרחקה, אלא רק לאחר חזרתו לעבודה. "היום אין לו שום מגבלות", אמר. "אנחנו לא מעל החוק. יש משטרה ואני לא יכול להחליף אותה".

סנגורו של מעודי, עו"ד אבי חימי, מסר בתגובה כי "מדובר באירוע מינורי אשר נופח מעבר לכל פרופורציה. מרשי סומך את ידיו ובטוח שהתיק ייסגר ללא אשמה".