"ניצול בוטה של תמימות": צעיר מואשם בעבירות מין ב-10 קטינות

כתב אישום הוגש נגד עבד שעאר, בן 21 מתל אביב, בגין עבירות מין וסחיטה באיומים שביצע בלא פחות מעשר קטינות בנות 15-11. הנאשם שלח לקטינות תמונות וסרטונים של איבר מינו בניגוד לרצונן, ואף דרש מהן לשלוח לו תמונות שלהן תוך שהוא מאיים שאם לא יעשו כן - יפיץ תמונות עירום שלהן

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים - אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד עבד שעאר, צעיר בן 21 מתל אביב, בגין עבירות מין וסחיטה באיומים שביצע בלא פחות מעשר קטינות. לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד אריאלה נבון, עולה כי שעאר נהג ליצור קשר עם קטינות בגילאי 11-15, באמצעות אפליקציית האינסטגרם, להן שלח תמונות וסרטונים של איבר מינו בניגוד לרצונן, ואף דרש מהן לשלוח לו תמונות שלהן. זאת, תוך שהוא מאיים עליהן כי אם לא יעשו כן - יפגע בשמן הטוב ויפיץ תמונות עירום שלהן ברשתות החברתיות.

לנאשם יוחסו עבירות של מעשה מגונה בקטינות שטרם מלאו להן שש עשרה, ניסיון למעשה מגונה בקטינות שטרם מלאו להן שש עשרה, סחיטה באיומים, הטרדה מינית ופרסום והצגת תועבה. בכתב האישום תוארו כמה מהמקרים החריגים, כשבאחד מהם, פנה שעאר לקטינה בת 12 וביקש ממנה לשלוח לו תמונות עירום שלה. הקטינה סירבה לבקשותיו - וחסמה את חשבונו. לבסוף, לאחר ששעאר פנה אליה בשם אחר, הקטינה שלחה לו תמונות עירום שלה, והוא הוסיף ושלח לה תמונות של איבר מינו בניגוד לרצונה.

הקטינה חסמה את חשבונו פעם נוספת, ושעאר מצידו - פנה אליה משם משתמש אחר. הוא ביקש ממנה לשלוח אליו תמונות חושפניות נוספות שלה, ואיים עליה, כי אם לא תשלח תמונות נוספות, יפרסם את התמונות ששלחה קודם בקרב חברותיה. כאשר הקטינה לא נעתרה לבקשתו, שלח שעאר את התמונות לחברותיה של הקטינה.

הטיילת בבת ים
הטיילת בבת ים. תמונת ארכיון | צילום: יצחק הררי, פלאש 90

במקרה אחר, שעאר פנה לקטינה בת 11 ושלח לה הודעות ותמונות בעלות אופי מיני. במהלך השיחה, ביקש שעאר מהקטינה לשלוח לו תמונה שלה, או שתעביר לו כתובת אינסטגרם של חברה "חרמנית רצח", כלשונו. הקטינה סירבה, ושעאר איים כי אם לא תשלח אליו תמונה שלה בעלת אופי מיני, יפגע בשמה הטוב בכך שיפרסם את תוכן השיחה ביניהם בטיקטוק. הקטינה חסמה את החשבון האינסטגרם של הנאשם ודיווחה על הדברים לאביה.

בהמשך, אביה של הקטינה הסיר את החסימה והחל להתכתב עם שאער תחת זהותה של הקטינה. השניים קבעו להיפגש בטיילת בבת ים, ושאער כתב בתגובה: "עם אני בא מז* אותך. ואין חדר שם בטיילת.... גם חברות שלך אני מז* אותן.... תשאלי אותן זורמות לקבל בכס או בת**ת לא משנה...". כשהגיע שאער למקום הוא התעמת עם אביה של הקטינה, וברח מהמקום.

במקביל להגשת כתב האישום, עו"ד נבון הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים: "המשיב ביצע את המעשים המפורטים בכתב האישום משך תקופה ממושכת עד שנעצר. כל אותה העת, פעל המשיב במניפולטיביות כלפי קטינות ברשתות החברתיות, כאשר בחלק מהמקרים התייצג בפניהן כקטין, תוך ניצול בוטה של תמימות הקטינות, כמפורט בכתב האישום. מעשיו של המשיב, היקפם ונסיבותיהם, מלמדים על המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם. המשיב שיחר לטרף ברשת וצד, כך ממש, קטינות בהן ביקש לפגוע מינית".