הפרשה החמורה בדרום: מתנהלת חקירה על עבירות מין שבה מעורבים קטינים

הבקשה הותרה לפרסום לבקשת חדשות 13, אך רוב הפרטים עדיין נותרו תחת צו איסור פרסום. המורים והתלמידים במוסד החינוכי שקשור לפרשה זועמים בשבוע האחרון בעקבות הפרשה וזועקים כי הכתובת הייתה על הקיר

זמן צפייה: 02:25

בית המשפט התיר לפרסם לבקשת חדשות 13 כי במסגרת הפרשה החמורה בדרום הארץ מתנהלת חקירת משטרה על עבירות מין שבה מעורבים כמה קטינים. יתר הפרטים נותרו תחת צו איסור פרסום.

המורים במוסד החינוכי שבו נחשפה הפרשה החמורה בימים האחרונים מגיבים בפעם הראשונה למה שהם מרגישים כמו התקפה על הצוות החינוכי של המוסד וטוענים כי הם היו אלה שהתריעו כבר בשנה שעברה: "מתחילת השנה וגם בשנה שעברה אנחנו זועקים את זעקתנו. אנחנו זועקים את הצורך להתאים את מערכת החינוך למציאות שבה אנו חיים, לשעת החירום הארצית שבה אנו מצויים. הנוער במצוקה, מבחינה רגשית, חברתית, לימודית - ולמעשה זו מצוקה קיומית. הם מרגישים אובדן דרך".

במכתב ששלחו לחברי הקהילה כתבו עוד כי "מצוקה זו מתורגמת למעשים קיצוניים ולפריצה של כל מסגרת נורמטיבית אפשרית. אנו עומדים מול מצוקה זו ומרגישים בעצמנו חסרי קול ואמצעים. המערכת מסרבת להגמיש את עצמה כדי שנוכל להתאים את ההתנהלות שלנו למציאות החדשה".

המורות והמורים תוקפים גם את המועצה שהחליטה לפטר את המנהל ולנהל משא ומתן עם התלמידים מעל ראשם: "התנהלות המועצה בימים האחרונים ערערה וטלטלה את כל עולמנו. אנחנו מרגישים חשופים ופגיעים. ההתנהלות ניערה מעלינו את הכלי האחרון שעוד נותר לנו - המשמעות. זו אינה השעה למלחמות אגו ומאבקים פוליטיים. זו אינה השעה לפילוג ושיסוע. זו השעה להתאחד ולהתחבר. האם ניתנה הדעת, מצד הקהילה ומצד העומדים בראשה, על היום שאחרי? מי יקלוט את בני הנוער בתום המשבר? האם יעמדו מולם אנשי חינוך מפורקים, נטולי משמעות, נטולי כוחות, נטולי גיבוי? האם אלו הם אנשי החינוך אשר יוכלו להעניק לבני הנוער את הליווי והתמיכה שהם זקוקים לה במסעם. זוהי שעת חירום".

כזכור, גם התלמידים הגיבו לאירוע ופתחו בשביתה ללא הגבלת זמן. במכתב שהופץ לתלמידות, לתלמידים ולהורים נכתב כי החליטו על המהלך בעקבות "הידרדרות דרסטית" בשטח המוסד. בין היתר נכתב עוד על "חוסר הצבת גבולות, שבא לידי ביטוי בעישון סיגריות וסמים בזמן שיעור וברחבי המוסד החינוכי, אלימות פיזית ומילולית בין תלמידים וגם כלפי מורים ובנוסף תחושת אי מוגנות שנובעת מהטרדות מיניות וטיוח מקרים".

שיחת זום שניהלו תלמידי המוסד החינוכי חושפת כי האירועים במקום החלו לפני זמן רב. התלמידים, ששובתים כעת, קראו להמשיך "עד שיהיו תוצאות". אם לתלמידה אמרה על כך: "מציאות שלא תעלה על הדעת".

נשיא בית משפט השלום, אלון גביזון, מתח ביקורת חריפה על מערכת החינוך: "פרשה קשה ומטלטלת, אך לא פחות מכך עצובה. לא אשגה ואומר כי מערכת החינוך לא השכילה להתמודד עם החשיפה שיש לתלמידים לתכנים מיניים ברשתות החברתיות ודומה כי יחסי המין נתפסים עלידם בצורה מעוותת ואין כל מענה אמיתי של המערכת".