הפרשה החמורה בדרום: מועצת התלמידים במוסד החינוכי הכריזה על שביתה

הפרשה, שעליה מוטל צו איסור פרסום גורף, הובילה את התלמידים במוסד החינוכי בדרום שנקשר לפרשה להודיע על שביתת מחאה ללא הגבלת זמן. טענת מועצת התלמידים היא ל"הדרדרות דרסטית" בשטח המוסד, בדמות אלימות פיזית ומילולית, הטרדות מיניות וטיוח מקרים

ניידת משטרה
ניידת משטרה, ארכיון | צילום: דוברות המשטרה

הפרשה החמורה שממשיכה להסעיר את הדרום: בזמן שעדיין מוטל צו איסור פרסום גורף על הפרשה, הבוקר (ראשון) הודיעה מועצת התלמידים במוסד החינוכי שקשור לפרשה כי יפתחו החל ממחר בבוקר בשביתת מחאה ללא הגבלת זמן.

במכתב שהופץ לתלמידות, לתלמידים ולהורים נכתב כי החליטו על המהלך בעקבות "הידרדרות דרסטית" בשטח המוסד. בין היתר נכתב עוד על "חוסר הצבת גבולות, שבא לידי ביטוי בעישון סיגריות וסמים בזמן שיעור וברחבי המוסד החינוכי, אלימות פיזית ומילולית בין תלמידים וגם כלפי מורים ובנוסף תחושת אי מוגנות שנובעת מהטרדות מיניות וטיוח מקרים".

לטענת מועצת התלמידים, הם כבר פונים זמן רב בבקשה לתמיכה ועזרה, אך גם כאשר בית הספר מודע לכך הוא לא נותן את הטיפול הראוי לאותם התלמידים וכתוצאה מכך ישנה תרבות במוסד החינוכי של העלמת עין. "ישנה תחושה שהספינה שטה ללא קברניט", נכתב במכתב שהופץ. "אנו ממתינים שמישהו מכם ירים את הכפפה ויציג בפנינו תוכנית פעולה שנהיה שותפים לה ורק לאחר מכן נחזור לספסל הלימודים".

על כל פרטי הפרשה החמורה מוטל, כאמור, צו איסור פרסום גורף, לפחות עד יום חמישי הקרוב.