גורם ביטחוני: המשטרה מאבדת שליטה מול האלימות של נוער הגבעות

גורם במערכת הביטחון אמר לחדשות 13 כי האלימות של נערי הגבעות בימים האחרונים בעקבות מות אהוביה סנדק יוצאת משליטה: "השוטרים מורתעים, המשך הפשיעה תוביל לפיגועי נקם נגד מתיישבים"

זמן צפייה: 02:12

מאז מותו בשבוע שעבר של אהוביה סנדק, נער הגבעות שנהרג במהלך מרדף משטרתי, האלימות נגד פלסטינים וכחות הביטחון שוברת שיאים. גורם ביטחוני אף מסר היום (רביעי) לחדשות 13 כי המשטרה מאבדת שליטה אל מול האלימות של נערי הגבעות ויהודים קיצוניים ביהודה ושומרון.

לדבריו, "השוטרים מורתעים ומפחדים לצאת מהרכב ולעצור את הפורעים". הגורם הביטחוני אף הזהיר כי המשך הפשיעה הלאומנית בסדר הגודל הזה תביא לפיגועי נקם נגד מתיישבים. "מנהיגי ההתיישבות עומדים מהצד ושותקים נוכח האלימות, ומתיישבים חפים מפשע ישלמו את המחיר", טען.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן הגיש את התפטרותו; איזנקוט לא יתמודד בבחירות הקרובות

גבי אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן לחשוב על המשך דרכי"

האבטלה מטפסת: כ-8,450 פוטרו או הוצאו לחל"ת ביממה האחרונה

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

"למול המציאות הנוכחית לא יספיקו מילים של גינוי, דרושים מעשים. מצופה ממנהיגי ההתיישבות מעשים של ממש כדי למנוע את המשך דרדור האלימות שתוביל לאסון ולהרוגים", המשיך. "אתמול ראינו אלימות בכמה מוקדים ברחלים, יצהר הגדולה וצומת שבי שומרון שבהם השתתפו בין 200 ל-250 פורעים - כבר לא מדובר רק בנוער צעיר, אלא עבריינים בגירים לכל דבר לקרוא לאותם עבריינים נוער זה לעשות להם ולנו הנחות".

עוד אמר הגורם הביטחוני כי "נערי הגבעות והפעילים משתמשים באלימות קשה נגד השוטרים, ומפגעים ברכבים פלסטיניים ובתוכם משפחות עם ילדים - האירוע יוצא משליטה. המשטרה מפחדת להיכנס ליצהר. נוער הגבעות מבין שהמשטרה מורתעת ורואה שהיא הפסיקה לעבוד".

אתמול אזרחים ישראלים חסמו כבישים ונקטו באלימות כלפי פלסטינים בחלקים שונים לאורך כביש 60. במקביל, מאות בני אדם הפגינו בצומת בר-אילן בירושלים, במחאה על מותו של סנדק. במהלך הערב נרשמו עימותים בין המפגינים לשוטרים, ועד כה נעצרו או עוכבו לחקירה 29 בני אדם.

כתובות גרפיטי על מבנה משטרתי בחשמונאים
כתובות גרפיטי על מבנה משטרתי בחשמונאים | צילום: דוברות המשטרה

לטענת המשטרה, המפגינים - שחסמו את הצומת לתנועת כלי רכב, יידו אבנים וזרקו חפצים לעבר הכוחות שפעלו במקום. אחד השוטרים נחבל מאבן שפגעה בצווארו. בנוסף, כך לפי המשטרה, כמה פורעים גרמו נזק לניידת משטרתית, כאשר ניפצו את חלונות הרכב.

נוסף על כך, המשטרה החלה לחקור חשד לניסיון הצתה של מבנה משטרתי בשטחים. אלמונים ריססו עליו כתובת שבה נכתב "ימ"ר שי רוצחים, אתם בכוונת שלי - ד"ש מאהוביה". זאת, ככל הנראה כפעולת תגמול על מותו של נער הגבעות בן ה-17.

בשבוע שעבר, כאמור, נהרג סנדק מההתנחלות בת עין וארבעה נערים נוספים נפצעו בתאונת דרכים בבנימין. התאונה התרחשה בעקבות מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב של הצעירים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך.