מסתמן: השוטר החשוד בהריגת סלמון טקה ישוחרר ממעצר בית

במחלקה לחקירות שוטרים טרם החליטו אם לבקש את הארכת מעצרו של הקצין, שנמצא במקום מסתור, כאשר הנטייה היא לשחררו • בימים הקרובים תקבל ראשת מח"ש את סיכום החקירה

זמן צפייה: 04:35

הירי בסלמון טקה: המחלקה לחקירת שוטרים צפויה שלא לבקש את הארכת מעצר הבית שבו נתון השוטר החשוד בהרג הצעיר – כך מסתמן הערב (ראשון). בשל כך, צפוי השוטר, שנמצא במקום מסתור, להשתחרר מחר בבוקר.

עדיין לא מדובר בהחלטה סופית, שכן במח"ש עדיין מתלבטים כיצד לנהוג, אך ככל הנראה השוטר ישוחרר מחר. נוסף על כך, בימים הקרובים יעבירו חוקרי מח"ש את סיכום החקירה לידי ראשת מח"ש.

לעוד כתבות בנושא:

אב הקצין שירה בטקה: "הוא ניסה לבצע שוד, בני רצה למנוע זאת"

משפחת טקה: דורשים לראות חומרי החקירה – טרם החלטת הפרקליטות

בתום ימי השבעה: מאות השתתפו בעצרת לזכר סלמון טקה

סלמון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה
סלמון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה | צילום: חדשות 13

עורך הדין יאיר נדשי, סנגורו של הקצין שירה בטקה, מסר: "נראה שההר הוליד עכבר. מקווה שמח"ש תמצא את האומץ לקבל את ההחלטה הנכונה. קורא לציבור להפסיק את ההסתה והאלימות - ולהתאחד בפיוס".

לפני כשבוע, כזכור, מח"ש אישרה כי ממצאי הדוח הבליסטי קובעים כי קצין המשטרה ירה לעבר הקרקע, וכתוצאה מכך הנתז פגע בטקה - וגרם למותו. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. ממצאי הדוח אישרו את גרסת השוטר, שטען כי ביצע ירי לעבר הרצפה.

ביום שישי, סיפר אביו של הקצין לחדשות 13 על שאירע באותו ערב טראגי: "ניסו לבצע סחיטה ושוד לאחד הנערים, לגנוב לו את הטלפון. כשבני ניסה למנוע את זה ואמר להם להתרחק, הם התגרו בו והוא הזדהה כשוטר. אבל ברגע הזה, החברה האלה ששונאים שוטרים, בני ישר קיבל אבנים".

הפגנות מחאת יוצאי אתיופיה
הפגנות מחאת יוצאי אתיופיה | צילום: חדשות 13

"הבן שלי היה במקרה במקום. הוא ניסה למנוע פשע ואת כל האש ירו עליו", המשיך האב. "הוא היה בסכנת חיים. הוא נפגע מסלעים בגב, בידיים ובכמה מקומות בגוף כשהוא הפנה את גבו והגן על המשפחה שלו. אם הוא לא היה מפנה את הגב הזה היה פוגע בתינוק ששכב בעגלה".

"אתם לא חקרתם מי היה טקה, את העבר המשטרתי שלו. שלא יגידו החברה האלה, שהפכו את המדינה, שטקה נקי, שהעדה הזאת נקייה, חפים מכל פשע". לטענתו, "הבן שלי לא נוגע בזבוב. הוא ניסה קודם כל להגן על האזרחים שהיו במקום, כי זה תפקידו. כל האנשים שיושבים ויוצאים החוצה לטלוויזיה ומדברים שטויות, בא לי לחנוק אותם. מה זה העיוות הזה?".

הפגנות יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ
הפגנות יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ | צילום: חדשות 13

כמו כן, האב סיפר כי השבועיים האחרונים אינם פשוטים עבר משפחתו. "הימים שלנו לא קלים, הם מאוד מאוד קשים. אנחנו מאובטחים 24/7 מכל החברה האלה". יש לציין כי הטענות של הקצין נתמכות במשטרה. הקצין אכן הזמין ניידת, חטף סלעים והרגיש בסכנת חיים.

כמו כן, משפחת טקה פנתה ביום חמישי לפרקליטות המדינה בבקשה לראות את חומרי החקירה לפני ההחלטה סופית בתיק. זאת, על מנת לתת למשפחה את ההזדמנות להשמיע את עמדתה ביחס לפרשה. לטענתם, העובדה שהדוח הבליסטי פורסם בעיצומה של החקירה, מביאה את התקשורת "לייחס אחריות מופחתת לשוטר החשוד בהריגה".

עם פרסום הדוח הבליסטי, הדגישה מח"ש כי פרסומים שונים בתקשורת אודות עברו הפלילי של טקה הם שגויים, והוחלט כי מח״ש תערוך בדיקה בנוגע לכך.