בצל ההכרעות בתיקי רה"מ וסלומון טקה: אבטחה הוצמדה לשי ניצן

מהערב הוצבה אבטחה חסרת תקדים על פרקליט המדינה, שתגן עליו 24 שעות - גם בפתח ביתו. מח"ש תודיע מחר על כוונתה להגיש כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בצעיר. בקרוב - החלטה בפרשות נתניהו

זמן צפייה: 01:12

ברקע ההכרעה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו ובפרשת הירי בסלומון טקה: אבטחה הוצמדה לפרקליט המדינה, שי ניצן. האבטחה החלה הערב (שני), בפתח ביתו של בכיר הפרקליטות בשכונת רמות בירושלים, ותשאר סביבו במשך כל שעות היממה.

ההחלטה לאבטח את ניצן הגיעה בצל החשיפה לפיה, המחלקה לחקירות שוטרים תודיע מחר על כוונתה להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד השוטר שירה למוות בצעיר בסוף חודש יוני בגין גרימת מוות ברשלנות. בנוסף על כך, ההכרעה הצפויה בקרוב בתיקי נתניהו, הובילה לחששות של המודיעין המשטרתי ושל משרד המשפטים, מפגיעה בפרקליט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל פעילות שוטרת שהתחזתה לילדה: 25 נעצרו בחשד לפדופיליה

גנץ למשותפת: השמיעו את קולכם, אך הביקורת על צה"ל – אינה אמת

עקב פרסום חדשות 13: הוצבו מיגוניות ביישובים שלא זכאים לממ"ד

פרקליט המדינה שי ניצן
פרקליט המדינה שי ניצן | צילום: חדשות 13

כאמור, המחלקה לחקירת שוטרים תודיע השוטר שירה למוות בסלומון טקה לא יואשם בהריגה. משפחת טקה צפויה לעתור לבג"ץ. ראש מח"ש קרן בר מנחם תאובטח במשך כל שעות היממה בזמן הקרוב בעקבות רגישות המקרה.

גורמים במשטרה מעריכים הערב כי בעקבות החלטת מח"ש, מחאת יוצאי אתיופיה צפויה להתחדש. גורמים בכירים במחוז צפון: "יש בידינו מידע מודיעני, לפיו אם משפחת טקה לא תקבל מחר את החלטת מח"ש, יתקיימו שוב חסימות צירים והפגנות אלימות".

סולומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה וראש הממשלה בנימין נתניהו
סולומון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

פרקליטה של משפחת טקה, ציון אמיר, מסר בתגובה לפרסום: "אנחנו נגיע מחר למשרדי מח"ש כדי לשמוע מה הם הטיעונים להחלטה ונוכל להבין אחר כך אם הממצאים מתיישבים עם טענות המשפחה. המשפחה גילתה איפוק לאורך כל הדרך. עם זאת, אנו משאירים לנו מקום לעתור לבג"ץ אם לא נסכים עם ההחלטה".

אמש פורסם כי פרקליטות המדינה דחתה את כנס יום הפרקליטות, שבו היו אמורים להשתתף בכירי הגוף לדורותיו. זאת, ברקע ההחלטה הצפויה בעניין תיקי ראש הממשלה, שעשויה להתקבל בימים הקרובים.