השתטחה על הרצפה והקיאה משתייה: תביעת העובדת נגד שרה נתניהו

ס', עובדת לשעבר במעון, תובעת את רעיית רה"מ ב-650 אלף שקל, על מסכת התעללויות שעברה, לטענתה. בין היתר מגוללת התביעה קללות, קנסות והשפלות כלפי העובדת. "נתניהו אמרה שחייה גיהנום"

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: רויטרס

כתב התביעה של עובדת נוספת לשעבר בבית ראש הממשלה בשם ס' (שם בדוי), על סך 650 אלף שקלים, נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו פורסם היום (שבת). כתב התביעה כולל מסכת התעמרויות לכאורה מצד הגברת נתניהו נגד ס'.

הסעיפים שבגינם תובעת ס', עולה חדשה, את רעיית ראש הממשלה היא "התעמרות בעבודה, העסקה פוגענית, כאב וסבל, כליאה, איומים, עגמת נפש ונזק נפשי ממשי, אובדן הכנסה לעבר, פגיעה בכושר השתכרות לעתיד ופגיעה בשם הטוב", לשון התביעה.

מכתב התביעה שהוגש על ידי עורך דינה של ס', אופיר שמשון, עולה בין היתר כי "נתניהו השיתה על  ס' קנסות מעת לעת, וכן הפעילה נגדה סנקציות עונשיות ממש שכללו צעקות רמות, השפלות, הטחת איומים בפגיעה בשם הטוב, האשמות, טרטורים ואיומים בפגיעה גופנית".

שרה נתניהו
''מסכת התעללויות והכפשות''. שרה נתניהו | צילום: רויטרס

ס' טענה כי הגברת נתניהו הייתה נוהגת לקלל אותה ולכנות אותה בשמות מעליבים, ואף פעם לא בשמה האמיתי, בין היתר "סתומה", "מפגרת" ו"טיפשה". כתב התביעה גם מגולל לכאורה בעיית שתיית אלכוהול "עד כדי התמכרות" של רעיית ראש הממשלה, "אותה היא מנסה להסתיר".

"קרו מספר פעמים בהם הגב' נתניהו שתתה לשוכרה, עד כדי ערפול חושים, וכן קרו מספר מקרים בהם הגב' נתניהו הקיאה, ולא רק הקיאה, וגם לא הקיאה בחדר הרחצה", נטען.

באחד מסעיפי התביעה נכתב כי "נתניהו הייתה טוענת שהחיים שלה גיהנום, ושהיא שונאת את החיים שלה במילים מפורשות ובמחוות שונות".

ס' מתארת בכתב התביעה מקרה של התקף פסיכוטי, לטענתה, שבמהלכו שרה נתניהו צרחה והשתטחה על הרצפה. "ביום ה-7 באוקטובר 2019, הגב' נתניהו, כהרגלה, צרחה וצווחה על התובעת תוך שימוש בכינויי גנאי פוגעניים, בזמן שהתובעת עבדה בחדר של אבנר נתניהו", נכתב בכתב התביעה. "הגב' נתניהו האיצה בתובעת בצרחות רמות ותוך כדי הטחת עלבונות. הגורם הבכיר ביותר בבלפור קרא לגב' נתניהו אליו, 'הכניס' אותה לחדר והעיר לה על התנהלותה, בתגובה הגב' נתניהו נתקפה התקף שאין לתארו אלא כ'פסיכוטי'. הגב' נתניהו שכבה על הרצפה וזעקה זעקות שבר, חלקן הופנו לתובעת. הגורם הבכיר הכניס את הגב' נתניהו לחדר ומהחדר הועלו זעקות שתוכנן אינו מותיר ספק באשר להלך רוחה".

התביעה כוללת, מלבד שרה נתניהו, גם את חברת הניקיון שבמסגרתה הועסקה ס', ואת משרד ראש הממשלה. "התובעת תטען כי מבחינתה 'העבודה משחררת' אינו רק ביטוי ציני שנעשה בו שימוש בזוי על ידי משטר אפל במאה הקודמת, אלא שהעבודה תחת הנתבעת (גב' נתניהו) הייתה משולה לשואה, כך ממש לתחושותיה".

לטענת ס', כפי שעולה מכתב התביעה, "העבודה תחת הגברת נתניהו הייתה קרובה יותר לעבדות מאשר לעבודה, היא התייחסה אליה כאל שפחה ולא כאל אדם". בין היתר טענה כי רעיית ראש הממשלה הכריחה אותה לעבוד לפי קוד לבוש מסוים, הכולל מספר סטים של בגדים ונעליים, והגעה ללא איפור וציפורניים. מטרת קוד הלבוש, כך לפי התביעה, להתאים אותו למשימות שונות במעון.

"אם התובעת הייתה שוגה או חס וחלילה באה במגע עם עובדת אחרת ו/או מבצעת מטלה שלא בהתאם לקוד הלבוש, אז הייתה הנתבעת גוערת בה בצרחות ובצווחות רמות תוך הטחת עלבונות אישיים וכינויי גנאי פוגעניים שאין כדוגמתם", נכתב בתביעה, "בנוסף, הייתה מורה לתובעת לנקות את החדר/החלל בשנית, או לכבס את הבגדים בהם באה במגע בשנית".

בתביעה מתואר כי באחד מימי השישי הגיעה ס' לעבודה עם שאריות איפור קל, לאחר שנקראה בדחיפות ובהפתעה על ידי אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה. לטענתה, רעיית ראש הממשלה "זעקה לעברה זעקות רמות, מעליבות ופוגעניות, וכן דרשה ממנה לשטוף מעליה את האיפור". בנוסף נכתב כי הגברת נתניהו דרשה ממנה לשפשף את פניה עם שמן "עד שיכאב לה".

בנוסף נכתב, כי גברת נתניהו נהגה להשית קנסות ולהטיל עונשים על ס', כמו על שאר העובדות, וכי היא לא הסתירה כי מדובר בעונש. כך לדוגמא נטען כי כעונש הייתה נתניהו מורה לעובדת לחזור שוב ושוב על פעולות ניקיון שונות, ללא צורך ממשי.

בכתב התביעה מתואר מקרה שבו ס' גיהצה בגדים במעון והגב' נתניהו לא הייתה מרוצה. "על כן התובעת נטלה את המגהץ מידיה של התובעת בכוח, נצמדה לתובעת ואמרה לה 'אני אראה לך..' והניפה לעבר התובעת את המגהץ", נכתב, "התובעת השתופפה בפחד וזעקה לגב' נתניהו, בפחד, " תיזהרי!!". בדרך נס אירוע זה, המהווה תקיפה, או למצער ניסיון תקיפה, לא הסתיים בחבלה של ממש, או גרוע מכך".

עורך הדין אופיר שמשון
עורך הדין אופיר שמשון | צילום: חדשות 13

לטענת ס', רעיית ראש הממשלה "הנהיגה כללים רבים שונים ותמוהים", שהיא נאלצה לעמוד בהם, בהם: איסור לאחוז במעקה יחד עם אחיזת בגדים; איסור יציאה להפסקות ואכילה ושתיה; איסור ישיבה במהלך העבודה; איסור הליכה איטית; איסור שיחה עם בני המשפחה ועוד.

מעורך הדין אופיר שמשון המייצג את ס' נמסר בתגובה: מדובר בהעסקה פוגענית ובסביבת עבודה עויינת מאין כמותה. למרשתי, גב' ס' ראיות רבות לביסוס טענותיה החמורות, כולל יומן אישי מפורט שנוהל בכל תקופת ההעסקה, וגם הקלטת שיחות ושלל התכתבויות עם גורמים שונים במשרד ראש הממשלה אשר מודעים להתעמרותה החמורה של הגב' נתניהו בעובדי המעון בבלפור. אנו בטחים שבית הדין ייתן דעתו לעניין התנהלותה הפוגענית של הגב' נתניהו וישים סוף להתעללות הידועה לשמצה במעון הרשמי".

עו״ד יוסי כהן, פרקליטה של גברת נתניהו, מסר בתגובה: "שקרים מכפישים, גסים ומרושעים שלא במקרה מתפרסמים ערב בחירות, בניסיון להמשיך להשחיר את דמותה של רעיית ראש הממשלה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד. רק לאחרונה נחשף מכתב שבו כתבה: ״הגב׳ נתניהו היא אשה מדהימה ומתייחסת אליי תמיד בכבוד רב. אני מאוד מעריכה אותה ולומדת ממנה המון דברים חדשים. אני אוהבת את העבודה וכייף לי עם הצוות והמשפחה המדהימה״. ס׳ חותמת את המכתב באיחולי שנה טובה וציור של לב. זה אומר הכל".