בגלל "אי התאמה": סגן ראש מח"ש יפוטר בכפוף לשימוע

פרסום ראשון: פרקליט המדינה הודיע למשה סעדה על ההחלטה בטענה ל"אי התאמה", אך ברקע טענות נגד סעדה כי הוא פועל נגד מח"ש והעומדת בראשה קרן בר מנחם. בסביבתו טוענים: בר מנחם מתנכלת לו

משה סעדה קרן בר מנחם מח"ש
משה סעדה וקרן בר מנחם | צילום: חדשות 13

פרסום ראשון: פרקליט המדינה עמית אייסמן הודיע לסגן ראש מח"ש משה סעדה על כך שהחליט לפטר אותו. סעדה יעבור בימים הקרובים הליך של שימוע. הסיבה הרשמית לפיטורים: אי התאמה. במשרד המשפטים כבר תקופה ארוכה מסתובבים עם "בטן מלאה" על סעדה.

במשרד המשפטים טוענים כי סעדה לא קיבל את עובדת אי-מינויו לראש מח"ש, ומאז פועל נגד המנהלת הנוכחית, ונגד פעילות המחלקה במגוון דרכים. פעולותיו הביאו למשבר אמון חריף שלא מאפשר עוד המשך עבודה משותפת. מסמך ארוך ומפורט הועבר לו במסגרת שימוע וממנו עולה תפקוד "בעייתי" בשורה ארוכה של פרשות שבגללן הוחלט שהוא אינו מתאים עוד לתפקידו.

לכתובת נוספות בחדשות 13 >>

גם עם שני חיסונים: זהו מתווה התיירות המעודכן לנכנסים לישראל

בעקבות קלסתרון: תושב מעלות בן 31 נעצר בחשד לרצח ב-2015

עונש מרתיע? שני אוהדי בית"ר י-ם הורחקו ל-3 חודשים מהמגרשים

עו''ד עמית איסמן | צילום: חדשות 13

בסביבתו של סעדה טוענים שהוא בחר לייצג את האינטרס הציבורי של לוחמה בשחיתות המשטרתית ולכן הוא סובל במשך שנים מהתנכלות ומהתעמרות של מנהלת מח"ש קרן בר מנחם ושל צמרת משרד המשפטים. בכוונת סעדה להתייצב לשימוע ולהציג את טיעוניו עד למיצוי ההליך.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: אין בדעתנו להתייחס בתקשורת לעניינים אישיים הקשורים לעובדי המשרד.

כזכור, לפני שנה פורסם בחדשות 13 כי בפרקליטות חשדו שסעדה קיים קשר עם השר לביטחון הפנים דאז אמיר אוחנה - תוך הסתרת הדבר מהממונים עליו. החשש התגבר לאור התבטאויות שונות של סעדה, שבמסגרתן איים לפגוע בשוטרים עובדי המחלקה באמצעות דיווח לשר הממונה עליהם. על פי החשד, סעדה פנה לחוקר בכיר וביקש ממנו שישתף אותו במידע כלשהו. כאשר החוקר סירב, סעדה על פי החשד השיב לו שהוא יספר זאת לשר אוחנה "שיטפל בו".