פרשת רונאל פישר: רות דוד ביקשה לבטל את תגובתה לכתב האישום

פרסום ראשון: שבע שנים לאחר שהגישה את תגובתה לכתב האישום נגדה, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר הגישה בקשה לבטל את תגובתה - ולהגיש תגובה אחרת במקומה. בתשובתה המקורית לכתב האישום היא הודתה כי ידעה מה יש במעטפה שהעבירה לקבלן יאיר ביטון - אך כעת היא מעוניינת לחזור בה

רות דוד בבית המשפט, 2018
רות דוד בבית המשפט, 2018 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: שבע שנים לאחר שהגישה את תגובתה לכתב האישום נגדה בפרשת רונאל פישר, לחדשות 13 נודע היום (חמישי) כי פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד הגישה בקשה לבטל את תגובתה - ולהגיש תגובה אחרת במקומה.

דוד טוענת כי בניגוד לנטען בכתב האישום, היא לא ראתה מה יש במעטפה הסגורה שנתן לה רונאל פישר להעביר לקבלן יאיר ביטון. על פי כתב האישום, במעטפה היו מסמכי משטרה חסויים שהעבירה דוד לביטון בעניין חקירה שנערכה נגדו. בכתב האישום נטען כי דוד ידעה מה יש במעטפה, וגם דוד בתשובה לכתב האישום הודתה כי ידעה, אולם כעת, שבע שנים אחרי, היא מעוניינת לחזור בה.

פרקליטה של דוד, עורך הדין אופיר קליין, סירב להגיב לידיעה.

רות דוד בבית המשפט, 2019
רות דוד בבית המשפט, 2019 | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

דוד נעצרה בשנת 2015, בחשד שיחד עם רונאל פישר היא פעלה להדלפת מידע פנימי מחקירות לנחקרים תמורת שוחד, ששולם בחלקו לקצין המשטרה ערן מלכה, וכן תדרכה נאשמים לקראת חקירתם על בסיס מידע פנימי, וזאת בתקופה שלאחר סיום תפקידה כפרקליטת מחוז.

רונאל פישר בבית המשפט, 2020
רונאל פישר בבית המשפט, 2020 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במאי 2015 הוגש נגד דוד כתב אישום, ובהמשך נוסף בו אישום לפיו פעלה יחד עם פישר להחלפת התובע בתיק כנגד יאיר ביטון, בעליה של חברת ב. יאיר, על ידי הצעה שניתנה לתובע למינוי כיועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל.