נעצר חשוד בניסיון דריסת המפגינים בתל אביב - נבדקת גרסתו

חרף העובדה שלא הוגשה תלונה, נחקר הגבר שהיה מעורב בתקרית, שבה נפגעה מפגינה מרכב שנמלט מהמקום. המשטרה קוראת לעדי ראייה ולמעורבים להתלונן

זמן צפייה: 01:53

המשטרה עצרה הלילה (שישי) את פיני לוזון בן ה-33 מתל אביב, אשר חשוד בניסיון דריסת מפגינים אמש בתל אביב. לוזון נחקר והציג את גרסתו לאירוע, ומעצרו הוארך עד יום ראשון.

בתוך כך, המשטרה קראה לעדי ראייה ולמעורבים להגיש תלונה במשטרה, זאת לאור העובדה שטרם הוגשה כזו. יש לציין כי לא היו נפגעים באירוע. גורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 כי "פנינו למפגינים מאירוע הדריסה - עד כה איש לא מסר עדות או הגיש תלונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת החוקה אישרה את הגבלת המחאות; מפגינים חסמו כבישים בת"א

נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב – נהדק אותו"

חשד לנסיון דריסה בהפגנה בתל אביב
חשד לנסיון דריסה בהפגנה בתל אביב

בדיון בעניינו של החשוד, ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. לדבריו, "מדובר באירוע חמור בעל אופי ציבורי גבוה מאוד. יש חשיבות גבוהה לכך שנגיע לחקר האמת ונוכל לדעת מה חלקו של החשוד".

נציג המשטרה הסביר כי החשד הוא לעבירה "מן החמורות שבחוק העונשין", כלשונו, ושהעונש המקסימלי על עבירה שכזו היא עד 20 שנות מאסר. המתלוננת טרם מסרה את גרסתה ולא ברור מה מצבה הרפואי. "בשעה זו, צוות שלי יוצא לבית הקורבן ונהיה חכמים כשנדע מה מצבה", אמר.

עוד בדיון, סיפר השוטר כי כשעה לאחר התקרית, החשוד הסגיר עצמו לתחנת המשטרה. מעט לפני כן, לוזון הגיע למחסום קורונה משטרתי מיוזמתו, סיפר על שאירע - אך השוטר במקום הפנה אותו להגיש תלונה.  נציג המשטרה הראה לשופטת לימור רייך את תיעוד האירוע, והיא בתגובה אמרה כי "לא רואים פה כלום, רואים רכב נוסע". הרכב עצמו עדיין לא נתפס ע"י המשטרה.

הפגנה נגד נתניהו
הפגנה נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

עורכת הדין יפעת כהן, המייצגת את החשוד, אמרה בדיון: "החשוד הסגיר עצמו בסמוך לאירוע. אדם שמנסה לסכן חיי אדם או לדרוס היה בורח מהמקום - ולא מסגיר את עצמו או חוזר אחורה ואומר לשוטר 'תקפו אותי, מה אני עושה?' כך לא מתנהג חשוד עם כוונות לדרוס מישהו. כך מתנהג חשוד שנקלע לסיטואציה של מערב פרוע".

לדבריה, היא צפתה בסרטון כ-30 פעמים, ולא ראתה בסביבה ולו שוטר אחד. "כנראה גם הם פחדו להיות שם כי זה היה מחזה מפחיד - שלא נדבר על זה שמדובר בהפגנה לא חוקית. נחבלו שם שוטרים ו-14 מפגינים נעצרו. הייתה שם סיטואציה של לא פחות מניסיון לינץ'". הסנגורית ביקשה לשחרר את החשוד למעצר בית, בין היתר משום שאשתו בהריון.

שיירת רכבים בדרך להפגנה בבלפור | צילום: חדשות 13

אמש, כאמור, 2,000 בני אדם מחו בתל אביב נגד ראש הממשלה נתניהו. המפגינים הגיעו לכיכר הבימה ומשם החלו לצעוד על שדרות בן ציון. מאות מהמפגינים חסמו כבישים בעיר. במהלך הצעדה נרשמה תקרית כאשר מפגינים טענו שרכב שנקלע מקום ניסה לדרוס מפגינה ונמלט.

במקביל, מאות נוספים הפגינו בכמה מוקדים אחרים ברחבי הארץ. מארגני המחאות הצהירו אתמול כי בכוונתם לארגן אלפי הפגנות קטנות במוצאי שבת הקרובה, במקום המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

הפגנה נגד נתניהו
הפגנה נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

ועדת החוקה אישרה אמש את הגבלת ההפגנות, והתקנות נכנסו לתוקף החל מהלילה ועד 7 באוקטובר. מוועדת החוקר נמסר כי משרד המשפטים הבטיח לבחון מתווה שיאפשר הפגנות בכלי רכב בכפוף לחוות דעת של המשרד לביטחון הפנים, משרד הבריאות והמשטרה.

בדיון על הגבלת ההתקהלויות, חברי הוועדה דרשו לאפשר לעובדים בעסקים שיש בהם עד 10 עובדים להגיע למקומות העבודה גם אם אלה אינם חיוניים - אולם משרד הבריאות התנגד. במשרד המשפטים טענו כי המשמעות של החרגה זו עלולה להפקיע את "מצב החירום המיוחד".

בין התומכים בתקנות החדשות היו יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, וכן הח"כים אסנת הילה מארק וגדעון סער. בין המתנגדים ניתן למצוא את עופר כסיף, אלי אבידר וניצן הורוביץ. מי שעוד התנגד לבקשות הח"כים היה פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שעל ההפגנות ברכבים אמר כי הן "יפרו את היציאה מהבית".