בתוך מכולת רהיטים: איש עסקים הבריח כ-600 ק"ג של סם מסוכן

פרסום ראשון: תושב הרצליה פיתוח הבריח יותר מחצי טון של MDMB בתוך מכולה שאמורה הייתה להביא מסין חומרי גלם לעסקיו. בשבוע הבא יוגש נגדו כתב אישום, אך במשטרה מעריכים כי ארגון פשיעה ממרכז הארץ עומד מאחורי הברחת הסם - שאמור היה להימכר בכ-90 מיליון ש"ח

זמן צפייה: 01:07

פרסום ראשון: איש עסקים כבן 40 מהרצליה הבריח לאחרונה כ-600 ק"ג של סם קטלני מסוג MDMB במכולת רהיטים, כך מתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. מדובר על סם חדש שנקרא גם "סם הצעירים", הסמים והוא הוברח כאמור בתוך מכולה שהייתה אמורה להביא חומרי גלם לעסקיו של האיש, כך לפי שטר המטען, עליו גם נכתב כי מדובר על רהיטים שהגיעו מסין. המכולה נחתה בנמל אשדוד.

עם התפתחות החקירה הסמויה, נוטרו בשבועות האחרונים במכס אשדוד מכולות חשודות ש"הוצהרו" כציוד ריהוט לגיטימי, אולם הוסלקו בהם לצד משקופים ודלתות תמימות, חבילות המכילות אבקה לייצור סם. כלל החומרים הועברו לבחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי של משטרת ישראל, שקבעו כי מדובר בחומר החשוד כסם חדש בצורת אבקה ממנו ניתן להפיק בתהליך כימי במעבדה סם מסוכן מסוג MDMB.

מכולה בנמל אשדוד
מכולה בנמל אשדוד

בתוך כך, בלשי ימ"ר מרכז ניהלו מעקב אחר החשוד ובתום איסוף הראיות הנדרשות וגיבוש התשתית הראייתית, עברה החקירה לשלב הגלוי בעת מעצרו לפני כשלושה שבועות וחיפוש בביתו, תוך תפיסת נכסים ומספר רכבי יוקרה.

כתב אישום יוגש נגד איש העסקים בשבוע הבא, אך במשטרה מעריכים שמי שעומד מאחורי ההברחה הוא ארגון פשיעה גדול ממרכז הארץ. עוד מעריכים במשטרה כי הסמים שהוברחו אמורים היו להימכר בסכום של כיותר מ-90 מיליון ש"ח.

מעורך דינו של החשוד, אורי בר עוז, נמסר: "מרשי איש עסקים ידוע שמעולם לא היה מעורב בפלילים. בבוא העת נוכיח ונצביע על כך שמרשי לא ידע על קיומם של הסמים".