מטעני חבלה והצתה: תיעוד מעצר החשודים מארגון הפשע

הצהרת תובע הוגשה נגד חמישה חשודים במספר אירועים אלימים שהתרחשו לאחרונה בגוש דן, ביניהם הנחת מטען חבלה, ירי והצתה - כולם על ידי אותה כנופייה. שניים מחברי החוליה נתפסו באוגוסט האחרון בדרכם להניח מטען חבלה, שלושה נוספים נתפסו לאחר מכן

זמן צפייה: 01:09

היחידה המרכזית במחוז ת"א פענחה את פרשיית מטעני החבלה וההצתה, כך הותר היום (שני) לפרסום, זאת לאחר מעצרה של כנופיית העבריינים עם מטען חבלה מוכן להפעלה. נגד החשודים הוגשה הצהרת תובע, ובהמשך צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום חמור. תיעוד המעצר בפתח הכתבה.

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה בימ"ר ת"א, לאחר שגורמים עבריינים המזוהים עם ארגוני פשיעה פוצצו מטען חובלה בפתח בית, הציתו עסק ברעננה, ביצעו ירי לעבר אדם ונתפסו "על חם" עם מטען חבלה נוסף בדרך להטמנה. במסגרת החקירה נעצרו חמישה חשודים - גטהון איתמר, טאפרה האבטה, זלקה נתנאל, יהונתן דוד וקטין בן 17, תושבי ראשון לציון ויבנה.

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
מטען החבלה שנמצא אצל החשודים | צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עלה כי כי חלק מהחשודים תכננו באירוע הראשון להצית בית עסק ברעננה כאשר הם ממלאים מיכלים בנוזל דליק ומגיעים על קטנוע לבית העסק, שם ביצעו את ההצתה ונמלטו עם הקטנוע. במועד אחר, חלק מחברי הכנופייה הגיעו ליישוב ארסוף בשרון לאחר שנסעו ברכב עם לוחיות זיהוי גנובות ומצוידים במטען חבלה, פוצצו את המטען בפתח בניין מגורים ביישוב ארסוף ונמלטו מהמקום. אירוע נוסף שמיוחס לקטין הוא ביצוע ירי באמצעות אקדח, לעבר שני רוכבי קורקינטים שהצליחו להתחמק מהירי ולא נפגעו באזור ראשון לציון.

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
מסיכת הסקי שנתפסה אצל החשודים | צילום: דוברות המשטרה

ב-21 באוגוסט תכננו חלק מחברי הכנופייה לבצע הטמנה של מטען חבלה, כאשר הם מובילים אותו כשהוא מוכן להפעלה בשעת לילה מאוחרת ברכב עם לוחיות זיהוי גנובות. בלשי הימ"רהבחינו ברכב המדובר וביצעו מעצר של שני חשודים לפני הטמנת מטען החבלה. בהמשך נעצרו שלושה חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועים. במספר חיפושים שבוצעו באזור מגוריהם בראשל"צ של טאפרה האבטה וזלקה נתנאל נתפס מצבור של אמל"ח, כולל לבנת חבלה, שני מטעני צינור, רימון הלם ואקדח עם כדור בקנה.