המדינה ערערה על עונשו של רונן ביטי: "מעביר מסר שגוי לנפגעות"

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להחמיר את העונש שנגזר על אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בשורת עבירות מין בשבע קטינות וקיבל 9 חודשי עבודות שירות. "מעשים נלוזים שכללו פערי כוחות חריגים"

זמן צפייה: 12:57

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) ערעור לבית המשפט המחוזי על קלות העונש שנגזר על רונן ביטי, שהורשה בשורה של עבירות מין בשבע מתלוננות קטינות. כזכור, נגזרו עליו תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי לנפגעות.

בערעור מטעם הפרקליטות צויין כי "העובדה שבית המשפט הלך כברת דרך לטובת המשיב והטיל עליו ענישה מקלה באופן חריג בנסיבות העניין עלולה ליצור 'אפקט מצנן' להגשת תלונות ולהעביר מסר שגוי לנפגעות העבירה וכן לנפגעי עבירה פוטנציאלים באשר הם".

עוד נטען כי בית המשפט "שגה בכך שקבע מתחמי ענישה שאינם הולמים את חומרת העבירות ואף אינן עולים בקנה אחד עם הפסיקה הנוהגת". עוד צוין כי העונש "אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים. נוכח האמור, תטען המערערת כי קיימת הצדקה של ממש להתערבות ערכאת הערעור על דרך החמרה משמעותית בעונש המאסר בפועל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"פחדתי ממנו": אחת מקורבנותיו של רונן ביטי – מדברת לראשונה

9 חודשי עבודות שירות לרונן ביטי שהורשע בעבירות מין בקטינות

עדי ביטי על פרשת הטרדת המעריצות מצד אביה: "סלחתי לו"

רונן ביטי
רונן ביטי | צילום: חדשות 13

"בחינת נסיבות ביצוע העבירות בתיק זה תלמד בהכרח כי גם בהשוואה לעבירות מין דומות כלפי קטינים, מעשיו של המשיב חמורים, מכוערים ונלוזים במיוחד", כך נכתב בערעור, וצוינו גם הנסיבות של ביצוע העבירות: "קיומם של פערי כוחות 'חריגים' בין המשיב למתלוננות, חומרת המעשים, בדגש על מהות התכנים המיניים וההצעות המיניות הבוטות שהציע המשיב למתלוננות, העובדה כי המשיב פעל בתחכום ותוך שימוש באמצעים להסוואת המעשים המדוברים ואף פעל להטיל מורא על המתלוננות לאחר שגילו לזוגתו על המעשים".

הפרקליטות שמה דגש גם על הנזק שנגרם למתלוננות וציינה כי "היו השלכות קשות של מעשיו של המשיב על המתלוננות. שגה בית המשפט עת לא נתן משקל הולם להשלכות המעשים שביצע המשיב על נפשן של המתלוננות. זאת, כעולה בין היתר מהאמור בתסקירי קורבנות העבירה".

כמו כן נכתב כי ישנה חשיבות למיצוי הדין עם עברייני מין על מנת לעודד מתלוננים ומתלוננות לשתף פעולה עם הרשויות: "מיצוי הדין עם עברייני מין אף דרוש נוכח החשיבות היתרה בעידוד מתלוננים בעבירות כאמור לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק ולחשוף את מי שביקשו לפגוע בהם ובנפשם. לא בקלות פונים נפגעי עבירה להתלונן במשטרה בגין עבירות מין אשר בוצעו בהם".

"בחירתן של המתלוננות להגיש תלונה כנגד המשיב הייתה קשה מנשוא ולוותה בחרדות, לילות ללא שינה, חקירות ארוכות, תחושות בושה וחשש להיחשף בפרשיה שזכתה לסיקור תקשורתי ימים ארוכים. נפגעות העבירה 'שילמו' מחיר יקר כתוצאה ממעשיו של המשיב וכי גם כיום עודן מתמודדות עם הקשיים הנלווים לפרסום הפרשיה", כך לטענת הפרקליטות.