DNA על שני אקדחים: התפתחות משמעותית בחקירת רצח ברוך בורוכוב

לאחר שנראה כי המשטרה הגיעה למבוי סתום בחקירת הרצח של הצעיר מראשון לציון, הצליחו החוקרים לאתר DNA של החשודים על דלת הכניסה לדירתו של בורכוב ועל שני אקדחים אשר שימשו לפי החשד לרצח. בעקבות זאת, אישר פרקליט המדינה לבקש את הארכת מעצרם של שלושה מהחשודים מעבר ל-30 הימים המותרים בחוק

זמן צפייה: 09:31

פרסום ראשון: במשטרה קיבלו היום (רביעי) את אישור פרקליט המדינה לבקשת הארכת מעצר נוספת מעבר ל-30 הימים המותרים בחוק נגד שלושה מהחשודים ברצח ברוך בורוכוב, זאת לאחר שהציגו התפתחות משמעותית בחקירה בדמות סימני DNA של החשודים על שני אקדחים ששימשו לפי החשד לרצח, וכן על דלת הכניסה לדירתו של הקורבן. הדגימה חלקית, ובמשטרה מנסים לחזק אותה על מנת שתהיה חד משמעית.

בורוכוב נרצח בדירתו בראשון לציון בחודש אפריל השנה, כאשר פרצה חוליית חיסול לדירתו ברחוב חנקין בעיר והוא נורה בו מטווח אפס. הרקע למעשה על פי חשד המשטרה היא העובדה ששמו של בורוכוב עלה בעולם התחתון כמי שהניח את מטען החבלה ברכבו של אלי מוסלי' אחיו של ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי. מאוחר יותר התברר כי גם ביאחב"ל חשדו בו, ובגלל זה הוא היה נתון תחת מעקב שכללו גם מצלמות נסתרות בבניין בו הוא התגורר.

לפני כחודש ביצעו בלשי היאחב"ל גל של מעצרים בקרב אנשים המזוהים עם ארגון הפשיעה של מוסלי. מבחינת להב 433 מדובר בניסיון לפצח, לראשונה מזה שנים, תיק רצח הקשור למאבק בין ארגוני הפשיעה - כאשר מדובר על הסכסוך המדובר בין ארגון מוסלי לזה של ערן חייא.

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: דוברות המשטרה

רק כשהתקדמה החקירה התברר כי בידי היאחב"ל שורה ארוכה של ראיות ומוצגים שהצליחו לאסוף בחקירה הסמויה. כך עלה כי בתחילה הצליחו במשטרה לעלות על רכב המילוט מסוג ינודאי של המתנקשים, שנמצא שרוף בבאר יעקב, ולאחר כמה ימים נתפס רכב נוסף מסוג פג'ו. במשטרה גם חשפו תמונות והאזנות של חברי חוליית המתנקשים שהגיעו לחיסול, אבל לא ניתן היה לזהות אותם.

בהארכת המעצר השלישית התברר כי גם האקדח שממנו נורו היריות שהרגו את בורוכב נתפס על ידי החוקרים. עם שלל מארג הראיות הללו, קיבלו החוקרים פעם אחר פעם ימי מעצר בבית המשפט על ידי השופטת דורית נוי סבן, שבשלב מסוים הודיעה להם כי חייבת להיות התפתחות בחקירה שקושרת את כל הראיות לאותם חשודים, ואם לא היא תשחרר אותם.

השופטת דורית סבן נוי
השופטת דורית סבן נוי

בתחילת השבוע שנראה היה לכולם שהחשודים השתחררו, הפתיעו ביאחב"ל כשהציגו לשופטת מזכר חסוי שבו למעשה דווח כי הם הצליחו לאתר שני אקדחים שהיו מעורבים ברצח, ולאתר דגימת DNA של שני חשודים על כלי הנשק. יתרה מזאת, דגימת ה-DNA של אחד החשודים הייתה על הדק האקדח. עם הראיות הללו, שהפתיעו גם את בית המשפט, ניתנה הארכת מעצר נוספת שהביאה את חמשת החשודים למעצר עד לתום 30 הימים המותרים בחוק.

זירת הרצח בראשון לציון
זירת הרצח בראשון לציון | צילום: חדשות 13

אלא שבימים האחרונים חלה התפתחות נוספת, כאשר דגימת DNA נוספת התגלתה על דלת דירתו של בורוכוב. למרות כל הראיות הללו, חוקרי המשטרה עדיין ממשיכים במאמציהם לנסות לקשור את כל הראיות לתמונה אחת שבה מופיעים כל החשודים.

בפגישה שקיימו היום נציגי אגף החקירות עם בכירי הפרקליטות, שמלווה את התיק מקרוב, הוחלט לבקש את אישור היועץ המשפטי לממשלה לבקש מחר הארכת מעצר נוספת מעבר ל-30 ימים המותרים בחוק על מנת להמשיך ולחקור ולנסות לקשור את המעורבים. המדובר בבקשה חריגה, אך החוקרים מאמינים כי בימי החקירה הנוספים הם יוכלו לבצע פעולות חקירה שיקשרו עוד יותר החשודים - ואף שלחו את החומרים שנתפסו לבדיקות שטרם בוצעו כמותם בישראל. יחד עם זאת, מסתמן כי הבקשה להארכת המעצר לא תהיה נגד כל חמשת החשודים – וככל הנראה שניים מהם ישתחררו מחר למעצר בית.

Screenshot 2023 06 21 164604
עורכי הדין תמיר סננס, שחר חצרוני, דורון נוי ומשה יוחאי | צילום: באדיבות המצולמים

סנגוריהם של החשודים, עורכי הדין דורון נוי, משה יוחאי, שחר חצרוני ותמיר סננס, ממשיכים כל העת לטעון כי המשטרה טעתה במעצר של החשודים, וכי לא הם חוליית המתנקשים.