הדקירה בביה"ס ברחובות: שני קטינים מואשמים בניסיון רצח

פחות מחודש לאחר המקרה החמור בו שני נערים פרצו לבית ספר, דקרו תלמיד ופצעו אותו קשה, כתב אישום הוגש נגד שניים מהמעורבים. הקטין שנדקר עדיין באשפוז ואינו מתפקד בכוחות עצמו

התיכון ברחובות בו הותקף תלמיד

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד שני קטינים בני 16 מרחובות בעקבות אירוע הדקירה בבית ספר תיכון בעיר בחודש שעבר. הם מואשמים בין היתר בניסיון רצח, שיבוש מהלכי משפט והחזקת סכין. מצבו של הנער שנדקר הוגדר קשה והוא עדיין מאושפז כשהוא נושם בכוחות עצמו אך אינו מדבר ואינו מתפקד עצמאית.

לפי כתב האישום, השניים הסתירו את זהותם והתחמשו בסכין ואבן, הגיעו לבית הספר בו למד הקורבן, קפצו מעל הגדר ורצו לעברו. הנער שישב בחצר החל לברוח לתוך מבנה בית הספר והם רדפו אחריו, כשאחד מהם אוחז בסכין והשני באבן. עוד נכתב כי הוא ברח לחדר המנהל, שני המואשמים זרקו עליו את האבן והדפו את הדלת. אחד מהם "תקף את הקטין באגרופים ודקר אותו מספר פעמים".

הזירה ברחובות
זירת דקירת הנער בבית ספר ברחובות | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר מכן הם קפצו בחזרה מעל גדר בית הספר, נמלטו מהמקום "ודאגו לכבס את בגדיהם ולהיפטר מהסכין" - לשון כתב האישום. הקטין שנדקר, כאמור, נותר עד היום באשפוז כשהוא אינו מתפקד באופן עצמאי.

כתב האישום מייחס לקטינים עבירות של הסגת גבול כדי לעבור עבירה, ניסיון רצח ושיבוש מהלכי משפט. לאחד מהם מיוחסת גם עבירה של החזקת סכין שלא כדין ולשני מיוחסת עבירת נשיאת נשק ממקרה שאירע לפני כמה חודשים.

כזכור, לאחר האירוע נעצרו ארבעה חשודים, ביניהם שלושה קטינים. אחד התלמידים בביה"ס, שהיה עד לאירוע סיפר: "יצאתי מהשיעור כי שמעתי צעקות, פתאום ראיתי אותו שוכב, דם על כל הרגליים שלו, הוא לא דיבר ולא זז".