הורי החייל החשוד למשפחת קסטלמן: "יובל גיבור, בננו שבור"

הוריו של אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן בזירת פיגוע בירושלים ושוהה במעצר בית, שלחו מכתב למשפחת המנוח: "החקירה תימשך ותמוצה וזה הכרחי ומכל מקום אנחנו יודעים בוודאות: אביעד מעולם לא היה פגע בזבוב, ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא מתוך תחושה של צורך והכרח"

אביעד פריג'ה, יובל קסטלמן

בעת שבנם, חייל המילואים אביעד פריג'ה, החשוד בהמתה בקלות דעת של יובל קסטלמן - לאחר שירה בו בזירת פיגוע בירושלים כשהוא מתחנן על חייו - שלחו היום (חמישי) הוריו של פריג'ה מכתב למשפחת קסטלמן. הם כתבו: "אנו, הוריו של לוחם צה"ל במילואים אביעד פריג'ה, מבקשים להשתתף בצערכם מעומק לבנו. היינו מעדיפים לעשות זאת במפגש עמכם פנים אל פנים, אך הבנו כי לעת הזו אתם מתקשים בזאת".

"חשוב לנו להעביר לכם את רגשות הצער הכנים שלנו, ולכן אנו פונים אליכם בפומבי", הוסיפו, "אנו אבלים וכואבים את מותו הטראגי של יובל ז"ל, שפעל בגבורה עילאית ובאומץ לב אל מול מחבלים בני עוולה. אין לנו ספק שפעולתו זו נעשתה מתוך הערכים עליהם גדל וחונך". עוד הדגישו: "למען הסר ספק, לנו או לאביעד בננו אין יד ורגל בדבר הזה. בננו אביעד שבור כעת נפשית מאז הפיגוע. הוא איש של חיי עבודה פשוטים, ויש בו רצון אמת להיטיב עם הזולת עד חירוף נפש. הוא היה בדרכו לעזה כשנקלע לאירוע של סכנת חיים ממש והסתער בעת הפיגוע כדי להציל בני אדם באשר הם, מפני אותם מחבלים".

פיגוע ירושלים נורה למוות חקירה הורי החייל אביעד פריג'ה במכתב למשפחתו של יובל קסטלמן
הורי החייל אביעד פריג'ה במכתב למשפחתו של יובל קסטלמן

"למדנו להכיר את יובל ז"ל מהפרסומים בתקשורת. יובל ז"ל הוא גיבור ישראל, מטובי בניה של הזו. מקור גאווה למשפחתו, לחבריו, ולכל עם ישראל. הוא חרף את נפשו במסירות נפש, והציל נשים רבים. כל בני משפחתם, ובמיוחד אביעד בננו ורעייתו מרים, הלומי צער ויגון מאז אותו פיגוע נורא, ומתאבלים ומתייסרים על אבדנו של יובל ז"ל. צר לנו מאוד על כל הכאב הנוסף שנגרם לכם בגלל אופן התנהלות גורמי החקירה, ועל מנת הכאב הנוספת שנאלצתם לחוות עקב הנתיחה המאוחרת.

"חשוב לו ולנו לומר - בניגוד לאופן בו מנסים לצייר אותו, כל שהניע אותו בפעילותו באירוע היה רצון כן ואמיתי להפס מסע הרצח של המחבלים. לשם כך היה מוכן לסכן את חייו. אביעד הוא אדם נורמטיבי ושומר חוק, ולא כפי שיש כאלה המציגים אותו מתוך כל מיני אג'נדו פוליטיות. כשם שאביעד התנדב מרצונו לשירות מילואים ומשתתף במלחמה בעזה, גם אחיו כעת בצה"ל, מגויס למילואים בצפון מאז שנפתחה המלחמה. החקירה תימשך ותמוצה וזה הכרחי ומכל מקום אנחנו יודעים בוודאות: אביעד מעולם לא היה פגע בזבוב, ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא מתוך תחושה של צורך והכרח. חלילה גם הוא עלול היה למצוא את מותו בפיגוע תוך כדי שהסתער על המחבל. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו לדאבה עוד. שנדע כולנו ימים טובים יותר".

השבוע הורה פרקליט המדינה עמית איסמן למחלקה לחקירות שוטרים לבדוק את התנהלות החוקרים בפרשת מותו של יובל קסטלמן. בית הדין הצבאי בבית ליד, שהאריך בשמונה ימים את מעצרו של פריג'ה, טען כי בניגוד לעמדת המשטרה - שטענה כי אין צורך בנתיחת גופתו של קסטלמן, אך היא בוצעה בכל זאת - "הייתה קריטית למען ההוכחות". בעקבות בדיקת מח"ש, הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בין מפקד הימ"ר למשפחת קסטלמן נדחתה. בתוך כך, גורמים בכירים במשרד המשפטים יצאו נגד החלטת איסמן: "החלטה פופוליסטית והזויה לחלוטין".