"תוריד את הסכין": תיעוד מצלמות הגוף של השוטרים מהירי בנתניה

במשטרה פרסמו את תיעוד מצלמות הגוף של השוטרים שהגיעו לאירוע שבו נורה למוות מיכאל חסן, מתמודד נפש בן 34, שנחשד שתקף את אמו. בסרטון נראה שימוש באקדח טייזר. מיד לאחר מכן נשמע ירי. אמו: "לא תקף אותי, ניתן היה למנוע את המוות שלו". מח"ש חוקרת

זמן צפייה: 04:19

שעות אחרי הירי במיכאל חסן, מתמודד נפש בן 34 בנתניה, שנחשד שתקף את אמו - פרסמה הערב (שבת) המשטרה את תיעוד האירוע ממצלמת הגוף של אחד השוטרים. בסרטון ניתן לשמוע את אחד השוטרים קורא לעבר חסן: "תוריד את הסכין", ולאחר מכן בוצע לעברו שימוש באקדח טייזר. מיד לאחר מכן נשמע ירי.

"השוטרים הוזעקו לטפל באירוע חשד לאלימות במשפחה, כפי שדווח למוקד 100 ע"י אזרחים וכפי שעלה בתחקור נוסף בשטח של השכנים. במקום נמצא הרס רב של זכוכיות שהושלכו לרחוב עפ"י החשד ע"י החשוד וסיכנו את עוברי האורח", נמסר מטעם המשטרה.

עוד נאמר: "השוטרים ניהלו בפתח דלתו של החשוד הליך משא ומתן ארוך, במסגרתו בקשו ממנו לפתוח את הדלת על מנת לוודא שאין המשך סכנה לשלום הציבור ולחשוד עצמו, ללא שיתוף פעולה מצידו. חובש בשטח הבחין בחשוד אוחז בסכין, וגם לאחר שהשוטרים הורו לחשוד להסירה מידיו מספר פעמים טרם הירי, המשיך לסכנם. החשוד יצא לעבר השוטרים והחובשים כשבידיו סכינים, תוך סיכון מידי וממשי לחייהם ולפיכך נוטרל בתום אזהרות שייחדל".

ניידת משטרה
ניידת משטרה. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

גם השכנים שהיו עדים לאירוע סיפרו לחדשות 13 כי הרקע לאירוע הוא כרכל הנראה שמיכאל לא רצה שחובשים יטפלו באמו. לאחר שרץ לעברם ולעבר חובשי מד"א כשהוא אוחז בסכין - השוטרים שהוזעקו למקום ירו בו למוות.

חסן נורה בלילה לאחר ששוטרים וצוותי מד"א שהגיעו לזירה שבה לכאורה תקף את אמו חשו, לדבריהם, "סיכון ממשי" כשרץ לעברם עם סכין, אלא שהאם טוענת כי הדבר לא קרה: "הוא לא תקף אותי ולא דקר אותי. אני לא הזמנתי בכלל משטרה. הירי לפלג הגוף העליון לא מוצדק. היה ניתן למנוע את המוות של הבן שלי". המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע. מותו במקום וגופתו תועבר אל המכון לרפואה משפטית. אין נפגעים מקרב צוותי ההצלה.