בשווי מיליוני שקלים: סוכל ניסיון הברחה של 20 ק"ג תכשיטי זהב דרך נתב"ג

גורמי האכיפה סיכלו ניסיון הברחה של תכשיטי זהב יקרים דרך נמל התעופה בן גוריון. שלושה תושבי מזרח ירושלים החשודים בהברחת התכשיטים נעצרו, וכעבור זמן מה - הם שוחררו בתנאים מגבילים

זמן צפייה: 00:19

רשות המיסים יחד עם המשטרה סיכלו השבוע ניסיון הברחה של 20 קילוגרמים של תכשיטי זהב יקרים דרך נמל התעופה בן גוריון. כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. במסגרת פעילות מבצעית משותפת של גורמי האכיפה בנתב"ג, נעצרו שלושה תושבי מזרח ירושלים החשודים בהברחת התכשיטים, ששווים הכולל מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

בתוך כך, נוסע שנחת השבוע בטיסה ישירה מטורקיה והתנהג באופן חשוד בעת איסוף הכבודה, התבקש על ידי בלשי המשטרה וחוקרי המכס להעביר את כבודתו בעמדת השיקוף של המכס. בעת השיקוף, גורמי האכיפה זיהו במזוודה תכשיטים יקרי ערך ביניהם כתר, שרשראות, טבעות, צמידים, מטבעות זהב ועוד.

נתב''ג, תכשיטים, מס, זהב, מכס, מע''מ
חלק מהתכשיטים שהוברחו | צילום: רשות המסים בישראל

לכשהתחילו לתחקר את החשוד, חוקרי המכס חשפו תקשורת בינו ובין שני החשודים הנוספים שנעצרו, שעוכבו גם הם. במזוודה של אחד החשודים הנוספים התגלה מצבור נוסף של תכשיטים יקרים. לאחר שנעצרו בחשד לעבירות מכס ומע"מ, הם שוחררו בתנאים מגבילים. חקירתם נמשכת ומנוהלת על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים.