פוענח האונס בגדרה: הצהרת תובע הוגשה נגד החשוד

המשטרה הודיעה כי פיענחה את תיק האונס המזעזע שאירע לפני כשבועיים, ומעצרו של החשוד ברכאת אבו עסה הוארך בחמישה ימים,בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום

זמן צפייה: 00:26

המשטרה הגישה הבוקר (ראשון) הצהרת תובע נגד ברכאת אבו עסה, בן ה-22 מהפזורה הבדואית, החשוד באונס המזעזע בגדרה שאירע לפני קצת יותר משבועיים. בימים הקרובים, הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום. הבוקר, מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים.

במשטרה טוענים כי הוא עקב אחרי האישה במשך כמה ימים, תכנן את מעשיו ולמד את דרכי הגישה לבית. החשוד עבד באזור באתר בנייה וגם בעבודות מזדמנות. נטען כי הוא הגיע בכוונת תחילה כדי לאנוס את הקורבן, הצטייד בסכין וסרט דבק על מנת לקשור אותה, וידע לאיזו קומה הוא רוצה להגיע.

החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה
החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה

עוד נמצאו בזירה דגימות זרע של החשוד, ובקבוק שממנו הוא שתה במהלך הבריחה שלו. קצין משטרה בכיר במחוז מרכז מסר לחדשות 13 כי החשוד "נעול" במאה אחוז, שיש דגימות DNA שלו, ראיות ויזואליות וגם ראיות תקשורתיות שקושרות אותו לזירה ולאירוע.

קרובת משפחה של הקורבן אמרה לחדשות 13: "רגעי פחד, רגעי אימה, רגעי חרדה, שיפגע בילדים, שייקח כסף, שייקח תכשיטים. זו לא הייתה המטרה שלו, הייתה פה מטרה מאוד ברורה, ואנחנו רוצים לדעת מה הסיבה שהיא הייתה המטרה".

חשוד בפרשת האונס בגדרה מובל לתחנת משטרה
רגע מעצרו של אבו עסה | צילום: דוברות המשטרה

תושבי גדרה מספרים שבתקופה האחרונה התלוננו לא פעם על מקרי פריצה לבתים וגניבה מכספומטים שמערערים את תחושת הביטחון העצמי. "הכתובת הייתה חד משמעית על הקיר. שמענו על ילדים שמישהו הולך אחריהם, מסתכל עליהם, צופה עליהם".

כזכור, האירוע התרחש בלילה שבין חמישי לשישי (3-2 בפברואר), כשהחשוד פרץ לדירה, שנמצאת בקומה השניה ונכנס מהחלון. תחילה הוא התעמת עם האם, קשר אותה ואנס אותה לעיני בנה הפעוט. ילדיה של האישה היו בבית באותו הזמן והחשוד איים עליה שירצח אותה אם תצעק. הוא גנב תכשיטים, כסף וברח מהדירה.