התביעה מבקשת להאריך את מעצר הנאשם באונס בת ה-7 בעשרה ימים

מחמוד קטוסה הגיע לבית הדין הצבאי בכלא עופר, לדיון שמתקיים בדלתיים סגורות, פרץ בבכי ואמר: "מה עשיתם עד עכשיו?" • אחיו לחדשות 13: "אנחנו יודעים שהוא לא עשה את זה"

זמן צפייה: 02:38

אונס בת ה-7: מחמוד קסוטה, תושב הכפר דיר קדיס הנאשם באונס הילדה בבנימין, הגיע היום (רביעי) לדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בכלא עופר, שמתקיים בדלתיים סגורות. התביעה מבקשת להאריך את מעצרו בעשרה ימים בלבד, בקשה חריגה בתיקי אונס, דבר שמעיד ככל הנראה על חולשת הראיות.

אחיו של קסוטה אמר לחדשות 13 טרם הדיון כי "אומרים לנו שצריך לבדוק את התיק מחדש, אבל אנחנו יודע שהוא לא עשה את זה". "כל האנשים באזור דיר קדיס, נעלין והכפרים בסביבה באים אלינו אפילו בשעות הלילה, ואומרים 'אנחנו צריכים לעזור לכם, אנחנו יודעים שמחמוד לא עשה כלום'", הוסיף אח הנאשם.

לעוד כתבות בנושא: 

פרטים חדשים באונס בת ה-7; החשוד יובא היום לדיון בהארכת מעצרו

אונס בת ה-7: "ייתכן שהתיאור בכתב האישום - מתייחס לאירוע אחר"

פרטים חדשים וסימני שאלה רבים: תיק אונס בת השבע נפתח מחדש
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

"תיקים של עבירות מין באופן טבעי הם תיקים קשים ראייתית וצריך להתאמץ", ציינה חוקרת עבירות מין בנוער עו"ד לימור ציוני בריאיון בחדשות עם יעקב אילון. "אבל, גם כשהפגיעה היא קשה וחזקה והטראומה משמעותית, הילד יכול לתאר את המקרים אפילו בשפתו שהיא יותר חד ממדית, ובהחלט יש הרבה תיקים שהגיעו להרשעה כשהילדים היו מאוד קטנים ואפילו קטנים יותר מגיל שבע. זה שחלף זמן או שחוקרת הילדים לא בהכרח הגיעה לממצא חד משמעי לא אומר שצריך להגיע להחלטה שאין מקום להרשעה, בטח אם ברור שיש כאן פגיעה מאוד קשה".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-20190619-1738' autoplay='0' credit='חוקרת עבירות מין בנוער עו"ד לימור ציוני בריאיון' desc='' kid='1_4ici2c7d' duration='334'']

הבוקר, פרטים חדשים שעלו מהפרשה הצביעו על התנהלות בעייתית לכאורה של המשטרה בעת החקירה. כך למשל, הילדה מסרה בעדותה שבדירה אליה נלקחה היו מצעים שעליהם פרחים וציורים של עציצים. כאשר המשטרה פנתה לבעלת הבית, כחודשיים לאחר המקרה, היא ביקשה לקחת מביתה את המצעים כדי לנסות להפיק מהם DNA של הנאשם.

בעלת הבית השיבה שגם אם היו מצעים פרחוניים בבית, הרי שהם כבר כובסו. במקביל, המשיכה בעלת הדירה להתעקש שקטוסה לא הושאר לבדו בדירה בעת שעבד בה בשום שלב וכי היא עצמה נכחה במקום לאורך כל הזמן.

הבוקר התגלה, כי במשטרה סברו שהתיאור שסיפקה הילדה בעדותה דומה לתיאור של הדירה הנ"ל - ולכן התמקדו רק בבדיקתה - ולא בביתו של הנאשם בדיר קדיס. זאת, מכיוון שכבר התגבשה הצהרת תובע.

אחיו של החשוד באונס הילדה בת ה-7
אחיו של החשוד באונס הילדה בת ה-7 | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, גם אחרי שהתברר האליבי של קטוסה, ולמרות שנמסר למשטרה שיחד איתו היה פועל פלסטיני נוסף בדירה בזמן שעבד שם - הוא לא נחקר.

פרט נוסף המתווסף לאי הוודאות האופפת את הפרשה, הוא מסמך שחיברה חוקרת הילדים ששמעה את עדות הילדה - וטענה כי היא מתקשה להעריך את מידת מהימנות דבריה באשר לזהותה חשוד. לפי המסמך, "מדובר במישהו שהילדה פגשה בבית הספר. היא לא ידעה למסור פרטים מזהים ביחס לתיאור החשוד - רק שהוא עובד בבית הספר".

עוד נכתב כי "הסיטואציה של ההצבעה הספונטנית שהתרחשה לאחר החקירה - אינה ברורה. לאחר הקושי שלי לזהות את מקור האינפורמציה שעליו הסתמכה בעדותה, אני מעריכה שהילדה דיווחה על פגיעה מינית שאותה היא חוותה - אך אני מתקשה להעריך את מהימנות באשר לזהות החשוד".

קטוסה נבדק בשתי בדיקות פוליגרף - בראשונה נמצא דובר אמת ברובה, אך הבדיקה לא הייתה חד משמעית, ובבדיקה הנוספת - נמצא דובר שקר בכל השאלות.