פרשת "גן הזוועות" ברמלה: הגננת ליטל ברסי תשוחרר למעצר בית

בהמשך לחשיפת חדשות 13: בית המשפט הורה לשחרר את ברסי, מנהלת הגן שבו על פי החשד הצוות התעלל באופן תדיר בפעוטות. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע עד מחר על מנת לערער על ההחלטה

זמן צפייה: 01:09

פרשת "גן הזוועות": בית המשפט הורה היום (רביעי) לשחרר למעצר בית בן חמישה ימים את ליטל ברסי, מנהלת הגן ברמלה שבו על פי החשד הצוות התעלל בפעוטות. זאת, שעות לאחר שהוגשה נגדה ונגד בעלה הצהרת תובע. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע עד מחר על מנת לערער על ההחלטה.

ברסי נעצרה בתחילת החודש, וכמה ימים אחריה נעצר גם בעלה משה בחשד לאלימות ולאי דיווח על הנעשה בגן. במשטרה חשדו כי בני הזוג מחקו את הצילומים ממצלמות האבטחה ושיבשו באופן מכוון את החקירה.

במסגרת החקירה נעצרו גם שבע סייעות נוספות, חלקן בחשד להתעללות ואלימות כלפי ילדים ופעוטות בגן וחלקן בחשד לאי דיווח. הבוקר, כאמור, הוגשה הצהרת תובע לפיה יוגש כתב אישום כנגד שבעה מהחשודים. מעצרו של החשוד וחמש מהסייעות הוארך בחמישה ימים נוספים. שתי סייעות אחרות שוחררו למעצר בית בן 7 ימים בתנאים מגבילים.

לכתבות נוספות בנושא >>

ההורים צפו בתיעוד מ"גן הזוועות": "יושבים כאילו הם בבית סוהר"

"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות

מוקדם יותר היום הותרו לפרסום הסרטונים ממצלמת האבטחה בגן, מהם עולות תמונות קשות של מקרי אלימות חוזרים ונשנים כלפי הפעוטות. באחד הסרטונים נראית אחת הסייעות בועטת בראשו של פעוט, בתיעוד אחר הסייעת מכה פעוט באמצעות מגב. מהסרטונים עולה כי בהזדמנויות שונות נשות הצוות נהגו כלפי הילדים באגרסיביות, סטרו להם, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים, וזרקו חפצים לעבר ראשם.

באחד מהסרטונים מתועדת תחרות מזעזעת בין הסייעות - במסגרתה הן זורקות מגבונים על ראשיהם של הילדים וצוחקות תוך כדי המעשה. כל אחת מהן בתורה זרקה חבילת מגבונים לעבר ראש של אחד הפעוטות.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

במהלך הדיון הקודם הצהירה השופטת זוהר דיבון: "הגננת חשודה בנקיטת אלימות באופן ישיר כלפי פעוטות. אין להתעלם מכך שהיא הייתה נוכחת כאשר ננקטה אלימות מצד הסייעות כלפי הילדים ואף הנחתה את צוות הגן לנקוט באלימות כלפי הפעוטות". בנוסף, חוקר המשטרה הצהיר כי תועדו יותר מ-200 מקרים של התעללות.

השופטת תיארה את התקריות האלימות שאירעו בגן: "האלימות כללה הטחת הפעוטות על המזרונים, סטירות, מכות על חלקי הגוף השונים, השלכת אוכל על הריצפה, השלכת חפצים. כל אלה הפכו לנורמה מקובלת על ידי צוות הגן".

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

בהתייחס לבעלה של הגננת הצהירה כי הוא "לקח חלק פעיל באלימות. מדובר במי שפנו אליו לעזרה בטיפול בילדים שהיה קושי לתת מענה לצרכיהם. כאשר הילדים לא עמדו בציפיות הסייעות פנו אליו שיסייע לטפל בילדים באופן אגרסיבי, לקחת אותם למקומות בגן שם היו נענשים. בנסיבות הללו לא ניתן להפריד בין הדברים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. מדובר בפרשייה רחבת היקף וחמורה".